کل کارا : 58532 امروز با کارا : 12
  • تاریخ : یکشنبه, ۲ شهریور , ۱۴۰۴
  • برابر با : Sunday - 24 - August - 2025
  • ساعت :

    معرفی بزرگراه مرگبار برای موتورسواران

    به گزارش اکوایران، سرهنگ مصطفی زینی‌وند درباره آمار تصادفات منجر به فوت موتورسیکلت‌سواران گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشترین زمان وقوع این تصادفات در ساعات پایانی شب و در تاریکی هواست. او افزود: بر اساس آمارهای چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۴، توزیع زمانی تصادفات فوتی موتورسواران از ساعت ۲۰ تا ۲۴، ۲۵ درصد، از ساعت ۰۰ […]

    به گزارش اکوایران، سرهنگ مصطفی زینی‌وند درباره آمار تصادفات منجر به فوت موتورسیکلت‌سواران گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشترین زمان وقوع این تصادفات در ساعات پایانی شب و در تاریکی هواست.

    او افزود: بر اساس آمارهای چهار ماهه نخست سال ۱۴۰۴، توزیع زمانی تصادفات فوتی موتورسواران از ساعت ۲۰ تا ۲۴، ۲۵ درصد، از ساعت ۰۰ تا ۰۴ بامداد: ۲۲ درصد، از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ ظهر: ۱۵ درصد، از ساعت ۱۶ تا ۲۰، ۱۵ درصد، از ساعت ۱۲ تا ۱۶: ۱۴ درصد و از ساعت ۰:۴ تا ۸ صبح ۹ درصد است.

    رئیس دایره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: خستگی، کاهش هوشیاری، ضعف دید در شب و بی‌توجهی به استفاده از کلاه ایمنی از جمله عوامل موثر در بروز این حوادث است. بسیاری از موتورسواران در ساعات پایانی شب و بامداد، در حال بازگشت به محل سکونت خود هستند که همین موضوع ریسک بروز حادثه را افزایش می‌دهد.

    زینی وند با اشاره به توزیع سنی جان‌باختگان موتورسوار اظهار کرد: جوانان بیشترین سهم را در تصادفات فوتی دارند. این آمار به تفکیک سنی به شامل گروه سنی ۱۸ تا ۲۵ سال ۲۰ درصد، گروه سنی ۲۵ تا ۳۵ سال ۲۶ درصد، گروه سنی ۳۵ تا ۴۵ سال ۱۸ درصد، زیر ۱۸ سال ۶ درصد، گروه سنی ۴۵ تا ۵۵ سال ۱۱ درصد، گروه سنی ۵۵ تا ۶۵ سال ۱۱ درصد و بالای ۶۵ سال نیز ۸ درصد است.

     زینی‌وند گفت: بزرگراه امام علی(ع) از ابتدای سال تاکنون، بیشترین آمار تصادفات فوتی موتورسواران را به خود اختصاص داده است. پس از آن، بزرگراه شهید همت و بزرگراه شهید چمران به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

    او  افزود: اگرچه تردد موتورسیکلت در بزرگراه‌ها منع قانونی ندارد، اما برخی مسیرها به دلیل سرعت بالا، تراکم خودروها و شرایط فنی معبر، برای این وسیله نقلیه بسیار خطرناک هستند.

    رئیس دایره تصادفات و مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ همچنین به آمار تخلفات ثبت‌شده موتورسیکلت‌سواران در تهران اشاره کرد و گفت: از ابتدای سال تا پایان تیرماه، یک‌میلیون و ۴۷ هزار و ۱۳۴ فقره تخلف موتورسواران در سطح شهر ثبت و اعمال قانون شده است. از این تعداد، ۴۹۱ هزار و ۹۳ فقره صرفاً مربوط به عدم استفاده از کلاه ایمنی بوده است.

    به گزارش ایسنا، او  در پایان تأکید کرد: کلاه ایمنی، کلاه زندگی است. بخش زیادی از فوتی‌های تصادفات ناشی از ضربه به سر و عدم استفاده از این وسیله ایمنی است. از همه موتورسواران درخواست می‌شود که به قوانین و تجهیزات ایمنی توجه بیشتری داشته باشند.

     

    اخبار مشابه امروز:

    وزارت نیرو: توقف ساخت‌وساز در دستور کار نیست؛ اما منابع آب باید ثابت شود
    2 - شهریور - 1404

    وزارت نیرو: توقف ساخت‌وساز در دستور کار نیست؛ اما منابع آب باید ثابت شود

    به گزارش اکوایران، محمد جوانبخت اظهار کرد: آنچه که در فضای مجازی و برخی کانال ها و شبکه های اجتماعی در خصوص درخواست صحیح و پایه‌ای وزارت نیرو پیرامون ساماندهی ساخت و سازهای ناپایدار و غیراصولی شهری گفته می‌شود، صحیح نیست. به گزارش ایرنا،وی افزود: وزارت نیرو هیچگاه با توسعه متوازن و هماهنگ با مرزهای تاب‌آوری […]

    سود وام 750 میلیون تومانی مسکن ایثارگران چقدر است؟
    1 - شهریور - 1404

    سود وام 750 میلیون تومانی مسکن ایثارگران چقدر است؟

    به گزارش اکوایران، 2 روز قبل بانک مسکن طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با استناد به نامه بانک مرکزی و بر اساس مصوبه هیئت مدیره، پرداخت تسهیلات خرید و ساخت مسکن ویژه ایثارگران در سال 1404 با شرایط ویژه به تصویب رسید. بر اساس این مصوبه، تسهیلات یادشده با نرخ سود 4 درصد و دوره بازپرداخت […]

    آب طالقان تا 3 ماه دیگر به پایتخت می‌رسد
    1 - شهریور - 1404

    آب طالقان تا 3 ماه دیگر به پایتخت می‌رسد

    به گزارش اکوایران، مهدی پیرهادی گفت: با وجود برخی کم‌کاری‌ها در حوزه مدیریت منابع آب طی سال‌های گذشته، شورای شهر و شهرداری تهران از همکاری با وزارت نیرو دریغ نکردند تا مشکلات برای مردم به حداقل برسد. او ادامه داد: به همین منظور، شورا مصوب کرد بودجه قابل توجهی در اختیار وزارت نیرو و پیمانکاران […]

    ایران سومین کشور دنیا از نظر فرونشست است
    1 - شهریور - 1404

    ایران سومین کشور دنیا از نظر فرونشست است

    به گزارش اکوایران، علی بیت‌اللهی رئیس بخش زلزله‌شناسی مهندسی و خطرپذیری مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به پدیده فرونشست اظهار کرد:‌ در کشورهایی از جمله آمریکا، ژاپن، چین، هندوستان و … پدیده فرونشست خیلی گسترش دارد. وی با بیان این‌که عامل اصلی فرونشست زمین در ایران پایین رفتن سطح آب زیرزمینی است، […]

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    19 + نه =

    برو بالا