کل کارا : 40819 امروز با کارا : 103
  • تاریخ : پنجشنبه, ۱۲ تیر , ۱۴۰۴
  • برابر با : Thursday - 3 - July - 2025
  • ساعت :

    واردات خودرو عمدا کم است؟

    پس از آنکه آمریکا در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته‌ای و برجام خارج شد، دولت واردات بسیاری از کالاها را به کشور در راستای مدیریت منابع ارزی محدود کرد و خودرو یکی از آنها بود. این ممنوعیت چهار سال طول کشید و سرانجام در اردیبهشت ۱۴۰۱، شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا رای به آزادی واردات […]

    پس از آنکه آمریکا در سال ۲۰۱۸ از توافق هسته‌ای و برجام خارج شد، دولت واردات بسیاری از کالاها را به کشور در راستای مدیریت منابع ارزی محدود کرد و خودرو یکی از آنها بود.

    این ممنوعیت چهار سال طول کشید و سرانجام در اردیبهشت ۱۴۰۱، شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا رای به آزادی واردات خودرو به کشور داد.

    با وجود وعده‌های جذاب سیاست‌گذاران وقت، از جمله ورود ۲۰۰ هزار دستگاه خودرو به کشور در یک بازه زمانی شش ماهه، کل خودروهای وارد شده به کشور طی بیش از سه سال گذشته، به ۸۰ هزار دستگاه نیز نرسیده است.

    گفته می‌شود اصلی‌ترین عامل کندی واردات خودرو، کمبود ارز است، با این حال برخی نیز معتقدند دست‌های پنهان اجازه ورود خودرو را به کشور در تعداد بالا –به نحوی که بازار را به چالش بکشد- نمی‌دهد.

     

    اخبار مشابه امروز:

    خودروساز اول، چهاردهم شد
    9 - تیر - 1404

    خودروساز اول، چهاردهم شد

    به گزارش اکوایران، این شرکت که مدیریت آن چند ماه پیش به بخش خصوصی واگذار شد، یکی از مهم‌ترین بازیگران صنعتی کشور در بازار سرمایه به شمار می‌رود. این در حالی است که قیمت‌گذاری دستوری اجازه نمی‌دهد تا بزرگ‌ترین خودروساز ایران، ارزش واقعی خود را در بازار سرمایه داشته باشد.  

    روزی که خودروسازان به التماس می‌افتند
    8 - تیر - 1404

    روزی که خودروسازان به التماس می‌افتند

    هرچند سیاست‌گذار در ظاهر این مدل را به نفع مصرف‌کنندگان پیاده کرده و ادامه می‌دهد، اما به اعتقاد بسیاری از کارشناسان و فعالان صنعت خودرو، قیمت‌گذاری دستوری حتی به نفع مصرف‌کننده واقعی نیز تمام نشده و از آن سو، خودروسازان را زیانده کرده و سفره رانت را در بازار گسترانده است. اکوایران در گفت و […]

    بازار خودرو پس از آتش‌بس
    7 - تیر - 1404

    بازار خودرو پس از آتش‌بس

    برخی فعالان با امید به بازگشت تدریجی شرایط، چراغ مغازه‌هایشان را روشن کرده‌اند و برخی همچنان در سکوت نظاره‌گرند.  کارنمای این هفته، نگاهی دارد به وضعیت این روزهای بازار خودرو، روایت‌هایی از درون آن و گمانه‌هایی درباره آینده.    

    چرا ایرانی‌ها خودروسازی‌شان را دوست ندارند؟
    7 - تیر - 1404

    چرا ایرانی‌ها خودروسازی‌شان را دوست ندارند؟

    ریشه این غضب عمومی اما کجاست؟ چرا بسیاری از ایرانی‌ها صنعت خودروشان را دوست ندارند و حتی راضی به تعطیلی آن و جایگزینی با واردات هستند؟ عبدالله بابایی، کارشناس و از مدیران اسبق خودروسازی، در گفت‌و‌گو با اکوایران تاکید می‌کند که نفوذ سیاست و سیاسی‌ها در خودروسازی، یکی از دلایل اصلی مغضوب شدن خودروسازی کشور […]

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا