نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
به گزارش اکوایران، فردین یزدانی، پژوهشگر آکادمی سامان میگوید، بازار لوازم یدکی، بازار خاصی است؛ چراکه با وجود اینکه بحرانهای مختلف اقتصادی و اجتماعی در زمینههای مختلف، رکود را به سایر بازارها آورده، ولی بهدلیل ناکارآمدیهایی که در بازار اصلی خودرو اعم از وضعیت کیفی خودروها، قیمت و عدم تناسب نرخها با درآمد خانوارها وجود […]
به گزارش اکوایران، فردین یزدانی، پژوهشگر آکادمی سامان میگوید، بازار لوازم یدکی، بازار خاصی است؛ چراکه با وجود اینکه بحرانهای مختلف اقتصادی و اجتماعی در زمینههای مختلف، رکود را به سایر بازارها آورده، ولی بهدلیل ناکارآمدیهایی که در بازار اصلی خودرو اعم از وضعیت کیفی خودروها، قیمت و عدم تناسب نرخها با درآمد خانوارها وجود دارد، در سالهای اخیر بازار لوازم یدکی، بازاری پررونق بوده است.
یزدانی با اشاره به اینکه بخشی از رونق این بازار مدیون تولید خودروهای کمکیفیت و بیکیفیت است، در گفتوگو با اکوایران توضیح میدهد که بخشی دیگری از این رونق مدیون افزایش حجم خودروها در کشور است. در سال ۱۴۰۲، حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد خودرو به جادهها اضافه شد و در سال ۱۴۰۳ هم آمارها از تولید حدود یک میلیون خودرو دیگر خبر میدهند.
او ادامه میدهد که با این میزان افزایش، تعداد وسایل نقلیه در کشور به ۲۴ میلیون افزایش پیدا کرده و عمر خودروها به حدود ۱۷ سال رسیده است. در چنین شرایطی هم خودرو به کالای سرمایهای تبدیل شده و هم شاهد بازار پررونقی در بازار لوازم یدکی هستیم.
البته این نامه الزاما به معنای منتفی شدن واگذاری سهام مدیریتی سایپا نیست. با این حال، یکی از مشتریانی که گفته میشود شانس زیادی برای تصاحب سهام مدیریتی سایپا دارد، کرمانموتور –خودروساز بزرگ بخش خصوصی- است. در کنار کرمانموتور، گروه صنعتی انتخاب (تولیدکننده لوازم خانگی) نیز یکی از مشتریان پر و پا قرص این سهام […]
اکوایران برای پیگری این موضوع، این هفته سراغ رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو رفته است. هادی ملکان به اکوایران میگوید: کاهش تعرفه واردات خودرو به ۲۰ درصد یا هر عدد دیگری، هنوز رسمیت پیدا نکرده است. به گفته وی، با توجه به رشد قیمت ارز مرجع در گمرک، هزینه واردات خودرو از این ناحیه […]
به گزارش اکوایران، با وجود نیاز شدید به نوسازی، ناوگان خودروهای تجاری همچنان بسیار فرسوده است و بسیاری از کامیونها، اتوبوسها و مینیبوسها عمر بالایی دارند و فاقد استانداردهای ایمنی و زیستمحیطی لازم هستند. این وضعیت نه تنها هزینههای سنگینی به کشور تحمیل میکند، بلکه ایمنی و کیفیت خدمات حملونقل را کاهش داده است. با […]
به گزارش اکوایران، در این میان، برخی از واردکنندگان و مونتاژکاران بدون اعلام رسمی، قیمتگذاریهای جدیدی را از مسیرهای غیررسمی پیاده کردهاند. معاملههایی پشت پرده میان عرضهکنندگان خودرو، نمایندگیها و نمایشگاهدارها شکل گرفته که در آن همه سود میبرند، جز مشتری واقعی. روایت این معادله چندسرسود را در کارنمای این هفته ببینید.
Δ