نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
کارشناسان و البته مدیران ایرانخودرو می گویند ایران خودرو به دلیل سیاست های دستوری در حوزه قیمت، زیان کرده و مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شده است. از همین رو این پرسش مطرح است که آیا بناست ایران خودروی تحت مدیریت بخش خصوصی نیز مسیر قبل را دنبال کند و چندی دیگر باز هم در […]
کارشناسان و البته مدیران ایرانخودرو می گویند ایران خودرو به دلیل سیاست های دستوری در حوزه قیمت، زیان کرده و مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت شده است.
از همین رو این پرسش مطرح است که آیا بناست ایران خودروی تحت مدیریت بخش خصوصی نیز مسیر قبل را دنبال کند و چندی دیگر باز هم در مسیر ورشکستگی قرار گیرد؟
اکوایران در گفت و گو با آرش محبینژاد، دبیر انجمن صنایع همگن قطعهسازان کشور این موضوع را بررسی کرده است.
به گفته محبینژاد، یکی از شروط اصلی دور ماندن ایران خودرو از «ماده ۱۴۱ قانون تجارت» و ورشکستگی، اصلاح مدل قیمتگذاری محصولات این شرکت است.
آیا بخش خصوصی میتواند سیاستگذار را بابت این “اصلاح” قانع کند؟
در آن تاریخ، با تصمیم رئیس دولت دهم، شورای رقابت به عنوان مرجع تعیین قیمت خودرو انتخاب شد تا صنعت و بازار خودرو کشور درگیر قیمتگذاری دستوری شوند. در این سالها هرچند قیمتگذاری خودرو بین نهادهای مختلف دست به دست شده، اما اصل این سیاست پابرجا بوده، سیاستی که خودروسازان آن را عامل اصلی زیاندهی […]
عرضه خودروی سواری در بورس کالا، سه سال قبل نیز امتحان شد و نتایج بدی هم دنبال نداشت، اما شورای رقابت با ابلاغ دستورالعمل تنظیم بازار خودرو، مسیر خودروی بورسی را مسدود کرد. حالا ایرانخودرو که مدیریت خصوصی را بالای سر خود میبیند و امیدی به اصلاح یا آزادسازی قیمت ندارد، دنبال عرضه محصولاتش در […]
به گزارش اکوایران، تصاویر منتشر شده از این حادثه، پرسشها و ابهاماتی را برای افکار عمومی ایجاد کرد، از جمله اینکه آیا استانداردهای جهانی مسابقات اتومبیلرانی، در پیستهای داخلی پیاده میشود؟ به عنوان مثال، آیا گاردریلهای پیست آزادی، استاندارد لازم و کافی را برای جلوگیری حداکثری از خسارات جانی و مالی دارد؟ آرش راهبر روزنامه […]
اما آیا این تحرکها مسیر تازهای میسازند، یا فقط ادویهای هستند بر همان غذای همیشگی بازار؟ در کارنمای این هفته مشاهده کنید.
Δ