نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
به گزارش اکوایران، تعرفه واردات خودرو در بودجه ۱۴۰۴ از موضوعاتی بود که بین مجلس و دولت اختلافاتی را رقم زده بود. با این حال شورای نگهبان با نظر دولت موافقت کرد. حسنعلی محمدی، دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در این خصوص گفت:در مورد تعرفه واردات خودرو، لایحه پیشنهادی دولت تعرفه […]
به گزارش اکوایران، تعرفه واردات خودرو در بودجه ۱۴۰۴ از موضوعاتی بود که بین مجلس و دولت اختلافاتی را رقم زده بود. با این حال شورای نگهبان با نظر دولت موافقت کرد.
حسنعلی محمدی، دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در این خصوص گفت:در مورد تعرفه واردات خودرو، لایحه پیشنهادی دولت تعرفه را ۱۰۰ درصد اعلام کرده بود که در کمیسیون صنایع نیز همین میزان تصویب و به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد. با توجه به پیشنهادات اعضای کمیسیون تلفیق، این تعرفه کاهش یافت و به ۶۰ درصد رسید که در صحن مجلس نیز تصویب و برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شد.
وی در ادامه خبر داد: اما شورای نگهبان این مصوبه را رد کرد و خواستار بازگشت تعرفه به همان ۱۰۰ درصد شد. قطعاً این موضوع را در دستور کار قرار میدهیم و در کمیسیون صنایع مورد بررسی دقیق قرار خواهیم داد تا نظر نمایندگان محترم تأمین شود.
این نماینده در خصوص واگذاری ایرانخودرو به بخش خصوصی اظهار کرد: این روزها در محافل مختلف مورد بحث قرار گرفته است، با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص واگذاریها، این فرآیند باید در یک چارچوب مشخص و بر اساس رویهها، دستورالعملها و قوانین موجود انجام شود.
دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: نمایندگان مجلس بهطور کلی با اصل واگذاری موافق هستند، اما این اقدام باید طبق یک سازوکار مشخص انجام شود تا کیفیت خودروهای تولیدی به استاندارد واقعی خود برسد و امکان رقابت در بازارهای جهانی را پیدا کند.
در نهایت این نماینده اظهار کرد: امیدواریم با همکاری مجلس شورای اسلامی و دولت، این سازوکار فراهم شود تا بخش خصوصی توانمند بتواند وارد این عرصه شود و نقش مؤثری در بهبود کیفیت و رقابتپذیری صنعت خودروسازی ایفا کند.
در آن تاریخ، با تصمیم رئیس دولت دهم، شورای رقابت به عنوان مرجع تعیین قیمت خودرو انتخاب شد تا صنعت و بازار خودرو کشور درگیر قیمتگذاری دستوری شوند. در این سالها هرچند قیمتگذاری خودرو بین نهادهای مختلف دست به دست شده، اما اصل این سیاست پابرجا بوده، سیاستی که خودروسازان آن را عامل اصلی زیاندهی […]
عرضه خودروی سواری در بورس کالا، سه سال قبل نیز امتحان شد و نتایج بدی هم دنبال نداشت، اما شورای رقابت با ابلاغ دستورالعمل تنظیم بازار خودرو، مسیر خودروی بورسی را مسدود کرد. حالا ایرانخودرو که مدیریت خصوصی را بالای سر خود میبیند و امیدی به اصلاح یا آزادسازی قیمت ندارد، دنبال عرضه محصولاتش در […]
به گزارش اکوایران، تصاویر منتشر شده از این حادثه، پرسشها و ابهاماتی را برای افکار عمومی ایجاد کرد، از جمله اینکه آیا استانداردهای جهانی مسابقات اتومبیلرانی، در پیستهای داخلی پیاده میشود؟ به عنوان مثال، آیا گاردریلهای پیست آزادی، استاندارد لازم و کافی را برای جلوگیری حداکثری از خسارات جانی و مالی دارد؟ آرش راهبر روزنامه […]
اما آیا این تحرکها مسیر تازهای میسازند، یا فقط ادویهای هستند بر همان غذای همیشگی بازار؟ در کارنمای این هفته مشاهده کنید.
Δ