کل کارا : 35942 امروز با کارا : 150
  • تاریخ : یکشنبه, ۱۸ خرداد , ۱۴۰۴
  • برابر با : Sunday - 8 - June - 2025
  • ساعت :

    بررسی مجدد تعرفه واردات خودرو

    به گزارش اکوایران، تعرفه واردات خودرو در بودجه ۱۴۰۴ از موضوعاتی بود که بین مجلس و دولت اختلافاتی را رقم زده بود. با این حال شورای نگهبان با نظر دولت موافقت کرد. حسنعلی محمدی، دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در این خصوص گفت:در مورد تعرفه واردات خودرو، لایحه پیشنهادی دولت تعرفه […]

    به گزارش اکوایران، تعرفه واردات خودرو در بودجه ۱۴۰۴ از موضوعاتی بود که بین مجلس و دولت اختلافاتی را رقم زده بود. با این حال شورای نگهبان با نظر دولت موافقت کرد.

    حسنعلی محمدی، دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، در این خصوص گفت:در مورد تعرفه واردات خودرو، لایحه پیشنهادی دولت تعرفه را ۱۰۰ درصد اعلام کرده بود که در کمیسیون صنایع نیز همین میزان تصویب و به کمیسیون تلفیق ارجاع داده شد. با توجه به پیشنهادات اعضای کمیسیون تلفیق، این تعرفه کاهش یافت و به ۶۰ درصد رسید که در صحن مجلس نیز تصویب و برای تأیید به شورای نگهبان ارسال شد.

    وی در ادامه خبر داد: اما شورای نگهبان این مصوبه را رد کرد و خواستار بازگشت تعرفه به همان ۱۰۰ درصد شد. قطعاً این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهیم و در کمیسیون صنایع مورد بررسی دقیق قرار خواهیم داد تا نظر نمایندگان محترم تأمین شود.

    این نماینده در خصوص واگذاری ایران‌خودرو به بخش خصوصی اظهار کرد: این روزها در محافل مختلف مورد بحث قرار گرفته است، با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص واگذاری‌ها، این فرآیند باید در یک چارچوب مشخص و بر اساس رویه‌ها، دستورالعمل‌ها و قوانین موجود انجام شود.

    دبیر اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس بیان کرد: نمایندگان مجلس به‌طور کلی با اصل واگذاری موافق هستند، اما این اقدام باید طبق یک سازوکار مشخص انجام شود تا کیفیت خودروهای تولیدی به استاندارد واقعی خود برسد و امکان رقابت در بازارهای جهانی را پیدا کند.

    در نهایت این نماینده اظهار کرد: امیدواریم با همکاری مجلس شورای اسلامی و دولت، این سازوکار فراهم شود تا بخش خصوصی توانمند بتواند وارد این عرصه شود و نقش مؤثری در بهبود کیفیت و رقابت‌پذیری صنعت خودروسازی ایفا کند.

     

    اخبار مشابه امروز:

    حصر قیمت خودرو 12ساله شد
    18 - خرداد - 1404

    حصر قیمت خودرو 12ساله شد

    در آن تاریخ، با تصمیم رئیس دولت دهم، شورای رقابت به عنوان مرجع تعیین قیمت خودرو انتخاب شد تا صنعت و بازار خودرو کشور درگیر قیمت‌گذاری دستوری شوند. در این سال‌ها هرچند قیمت‌گذاری خودرو بین نهادهای مختلف دست به دست شده، اما اصل این سیاست پابرجا بوده، سیاستی که خودروسازان آن را عامل اصلی زیاندهی […]

    عبور خودروسازان از سیاهچاله زیان
    17 - خرداد - 1404

    عبور خودروسازان از سیاهچاله زیان

    عرضه خودروی سواری در بورس کالا، سه سال قبل نیز امتحان شد و نتایج بدی هم دنبال نداشت، اما شورای رقابت با ابلاغ دستورالعمل تنظیم بازار خودرو، مسیر خودروی بورسی را مسدود کرد. حالا ایران‌خودرو که مدیریت خصوصی را بالای سر خود می‌بیند و امیدی به اصلاح یا آزادسازی قیمت ندارد، دنبال عرضه محصولاتش در […]

    پیست‌های اتومبیلرانی کشور استاندارد است؟
    16 - خرداد - 1404

    پیست‌های اتومبیلرانی کشور استاندارد است؟

    به گزارش اکوایران، تصاویر منتشر شده از این حادثه، پرسش‌ها و ابهاماتی را برای افکار عمومی ایجاد کرد، از جمله اینکه آیا استانداردهای جهانی مسابقات اتومبیلرانی، در پیست‌های داخلی پیاده می‌شود؟ به عنوان مثال، آیا گاردریل‌های پیست آزادی، استاندارد لازم و کافی را برای جلوگیری حداکثری از خسارات جانی و مالی دارد؟ آرش راهبر روزنامه […]

    اولتیماتوم ایران خودرو با بورس کالا
    15 - خرداد - 1404

    اولتیماتوم ایران خودرو با بورس کالا

    اما آیا این تحرک‌ها مسیر تازه‌ای می‌سازند، یا فقط ادویه‌ای‌ هستند بر همان غذای همیشگی بازار؟ در کارنمای این هفته مشاهده کنید.  

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا