نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
بسیاری از طرفداران واردات خودرو بر این باورند که واردات، تنها مسیر ایجاد رقابت در صنعت خودروی بسته ایران است. اما پرسش اساسی اینجاست: آیا با واردات میتوان برای محصولاتی در سطحی مانند سایپا کوئیک، رقیبی واقعی ساخت؟
در آخرین نشست نخبگانی «دنیای اقتصاد» با عنوان «واردات خودرو؛ رقابت یا انحصار؟» که با همکاری اندیشکده خودرو و پشتیبانی انجمن واردکنندگان خودرو برگزار شد، هادی سلیمانی ملکان، رئیس هیأتمدیره انجمن واردکنندگان خودرو، با استناد به آمار سالهای موسوم به دوران طلایی واردات، تأکید کرد که رقابت از مسیر واردات، بیش از آنکه راهحل باشد، یک توهم سیاستی است.
ثبت نام سایپا ویژه یلدا ۱۴۰۴ رسماً آغاز میشود. شرکت سایپا به مناسبت فرارسیدن شب یلدا، طرح جدید پیش فروش خودروهای اطلس و ساینا را از روز یکشنبه ۳۰ آذرماه ۱۴۰۴ ساعت ۱۰ صبح به صورت اینترنتی فعال خواهد کرد.
وقتی خطوط تولید با ماشینآلات دو دهه قبل میچرخد، نتیجه روشن است؛ نمیتوان از چنین زیرساختی انتظار محصول رقابتی داشت.
در نشست نخبگانی روزنامه دنیای اقتصاد با موضوع «واردات خودرو؛ رقابت یا انحصار؟» که با همکاری اندیشکده خودرو و با پشتیبانی انجمن واردکنندگان خودرو برگزار شد، کارشناسان، فعالان و تصمیمسازان صنعت و تجارت خودرو حضور یافتند و به بررسی مشکلات ریز و درشت، همچنین ایرادات وارد بر مسیر و قوانین واردات خودرو پرداختند.
بازار خودرو کشور این روزها تحت تاثیر عوامل مختلف به خصوص رشد نرخ ارز و صعود انتظارات تورمی، اوج گرفته و همزمان، سفره رانت (اختلاف کارخانه و بازار قیمت خودروها) نیز گستردهتر شده است.
Δ