نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
در نشست نخبگانی روزنامه دنیای اقتصاد با موضوع «واردات خودرو؛ رقابت یا انحصار؟» که با همکاری اندیشکده خودرو و با پشتیبانی انجمن واردکنندگان خودرو برگزار شد، کارشناسان، فعالان و تصمیمسازان صنعت و تجارت خودرو حضور یافتند و به بررسی مشکلات ریز و درشت، همچنین ایرادات وارد بر مسیر و قوانین واردات خودرو پرداختند.
یکی از نکات قابلتوجهی که توسط مصطفی خدری، نایبرئیس هیئتمدیره انجمن واردکنندگان خودرو مطرح شد، مالیاتها و عوارضی بود که بدون توجیه، حتی توجیه قانونی، از خریداران خودرو دریافت میشود. از جمله این هزینهها، دریافت ۱۰ درصدی توسط ناجا است؛ دریافتی قابلتوجه که با وجود فقدان منطق و مبنای قانونی، دو سال است متوقف نشده و بار مالی اضافی آن مستقیماً بر دوش خریداران قرار میگیرد.
ثبت نام سایپا ویژه یلدا ۱۴۰۴ رسماً آغاز میشود. شرکت سایپا به مناسبت فرارسیدن شب یلدا، طرح جدید پیش فروش خودروهای اطلس و ساینا را از روز یکشنبه ۳۰ آذرماه ۱۴۰۴ ساعت ۱۰ صبح به صورت اینترنتی فعال خواهد کرد.
وقتی خطوط تولید با ماشینآلات دو دهه قبل میچرخد، نتیجه روشن است؛ نمیتوان از چنین زیرساختی انتظار محصول رقابتی داشت.
بسیاری از طرفداران واردات خودرو بر این باورند که واردات، تنها مسیر ایجاد رقابت در صنعت خودروی بسته ایران است. اما پرسش اساسی اینجاست: آیا با واردات میتوان برای محصولاتی در سطحی مانند سایپا کوئیک، رقیبی واقعی ساخت؟
بازار خودرو کشور این روزها تحت تاثیر عوامل مختلف به خصوص رشد نرخ ارز و صعود انتظارات تورمی، اوج گرفته و همزمان، سفره رانت (اختلاف کارخانه و بازار قیمت خودروها) نیز گستردهتر شده است.
Δ