نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
براساس آخرین آمارهای منتشر شده، تعداد خودروهای وارداتی به ۱۴ هزار و ۲۸۷ دستگاه رسید که نشاندهنده افزایش حدود ۳۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است. علاوه بر این، ارزش دلاری واردات خودرو نیز با جهش نزدیک به ۵۰ درصد، به رقم ۳۱۳ میلیون دلار رسیده و وزن کل خودروهای وارداتی نیز به […]
براساس آخرین آمارهای منتشر شده، تعداد خودروهای وارداتی به ۱۴ هزار و ۲۸۷ دستگاه رسید که نشاندهنده افزایش حدود ۳۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
علاوه بر این، ارزش دلاری واردات خودرو نیز با جهش نزدیک به ۵۰ درصد، به رقم ۳۱۳ میلیون دلار رسیده و وزن کل خودروهای وارداتی نیز به حدود ۲۲ هزار تن بالغ شده که بیانگر افزایش حجم و تنوع محمولهها است.
در مقایسه با چهار ماه اول سال ۱۴۰۳ که واردات خودرو ۱۰ هزار و ۳۵۳ دستگاه با ارزشی معادل ۲۰۹ میلیون دلار و وزن ۱۶ هزار تن بود، رشد چشمگیری در تعداد، ارزش و حجم واردات مشاهده میشود.
این روند میتواند ناشی از تسهیل مسیرهای اداری و ترخیص خودرو، افزایش تقاضا برای خودروهای خارجی و بازتر شدن سیاستهای وارداتی باشد.
با وجود رشد واردات، همچنان بیثباتی در قوانین و مقررات واردات خودرو وجود دارد که ممکن است در ماههای آینده بر روند واردات تأثیرگذار باشد. افزایش واردات خودرو میتواند موجب رقابت بیشتر در بازار، تعدیل قیمتها و افزایش تنوع گزینههای پیش روی مصرفکنندگان شود.
بنابراین، عملکرد واردات خودرو در چهار ماهه اول سال ۱۴۰۴ نشاندهنده رونق نسبی این بخش است که باید تحولات آن را در ماههای آینده نیز مورد بررسی قرار داد.
نیروی انسانی گسترده این مجموعه، بهجای تبدیل شدن به موتور بهرهوری، به ابزاری برای اعمال فشار سیاسی بر دولتها بدل شدهاند.
در شرایطی که بسیاری از فعالان بازار از رکود سخن میگویند، بخشی از بازار یکی از پررونقترین دورههای خود را پشت سر گذاشته است. این بخش کدام است و چه عواملی موتور آن را روشن نگه داشته؟ کارنمای این هفته در گفتوگو با یکی از فعالان بازار، علاوه بر بررسی این موضوعات، به خبر ملیشدن […]
امیرحسن کاکایی میگوید به جای تشکر از خودروسازان (که در شررایط تحریمهای داخلی و خارجی)، تولید را بالا بردهاند، برخی همچنان بر سر آنها میزنند. خبر مرتبط کارنامه نیمسال ایرانخودرو در دست چپ شش ماه از واگذاری مدیریت ایرانخودرو به بخش خصوصی میگذرد و این در حالی است که آمار و ارقام مربوط به تولید، […]
در برنامه این هفته ویراژ، با مدیرعامل اسبق سایپا گفت و گو کرده ایم و عملکرد مدیریت خصوصی ایرانخودرو را در نیمسال نخست واگذاری، در بوته نقد گذاشتهایم. سعید مدنی به ایرانخودروی خصوصی نمره قبولی اما پایینتر از حدی که انتظار میرفت، میدهد.
Δ