نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامینکنندگان برنج ایران با بیان این که ادعاهایی مبنی بر فاسد شدن یا ریختن برنج در دریا واقعیت ندارد گفت: اگر این موضوع صحت داشت بحث خسارت ناشی از بارندگی نیز باید توسط تمامی اعضای انجمن به بیمه و طرف خارجی اعلام می شد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، مسیح کشاورز دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامینکنندگان برنج ایران با تکذیب ریختن برنج در دریا اظهار داشت: ادعاهایی مبنی بر فاسد شدن یا ریختن برنج در دریا واقعیت ندارد.
وی افزود: برنج های موجود در زاهدان و سیستان و بلوچستان مشکلی از نظر بارندگی ندارند و فقط بحث نهایی شدن تأمین ارز مطرح است که به محض حل این موضوع این محموله ها وارد کشور می شود.
کشاورز با بیان اینکه موضوع مطرح شده اصلا بحث غیرقابل مصرف بودن و غیربهداشتی بودن برنج نیست، اظهار داشت: اگر این موضوع صحت داشت بحث خسارت ناشی از بارندگی نیز باید توسط تمامی اعضای انجمن به بیمه و طرف خارجی اعلام می شد بنابراین چنین موضوعی صحت ندارد.
دبیر انجمن تولیدکنندگان و تامین کنندگان برنج با اشاره به اینکه از ابتدای امسال حدود یک میلیون تن برنج به ارزش حداقل یک میلیارد دلار توسط بخش خصوصی وارد کشور شده اما دولت بدهکار است و هیچ ارزی دریافت نشده است و اگر این بدهی تسویه نشود، طرف های خارجی دیگر کالایی تحویل نخواهند داد.
وی با بیان اینکه تا پایان سال حداقل باید 500 هزار تن برنج دیگر وارد کشور شود، افزود: اکنون حدود 100 هزار تن برنج به ارزش 150 میلیون دلار در بنادر موجود است که هیچ مشکلی از نظر فساد در اثر بارندگی ندارد، اگر چنین اتفاقی افتاده بود، به طور قطع اعضای انجمن اعلام خسارت میکردند و موضوع از طریق بیمه و طرفین خارجی پیگیری می شد.
کشاورز با اشاره به حذف ارز ترجیحی برنج و انتقال آن به تالار دوم مرکز مبادله، به این نکته اشاره کرد که در این تالار ابتدا می بایست صادرکنندگان یا دارندگان ارز، ارز خود را بفروشند در حالی که اغلب دارندگان ارز تمایلی به فروش ندارند و تا جایی که می توانند، عرضه نمی کنند.
وی با اشاره به صدور مجوز واردات کالاهای اساسی از استان های مرزی همچون کولبری و ته لنجی بدون ثبت منشاء ارز خاطر نشان کرد: با چنین طرح هایی امکان ورود برنج به صورت انبوه امکان پذیر نیست زیرا ظرفیت یک لنج 5 هزار تن است اما یک کشتی تا 60 هزار تن امکان حمل بار دارد.
انتهای پیام/
فناوریهای هستهای قادر است بدون باقی گذاشتن بقایای شیمیایی، همهگیری قارچ را در تودههای سیبزمینی متوقف کند، و درعینحال طعم، بافت و ارزش غذایی سیبزمینی کاملاً حفظ شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری تبریز گفت: ۱۰ کیلومتر از فاز اول خط۲ قطارشهری این شهر تا اسفند ماه سال آینده تکمیل و به بهرهبرداری میرسد.
نکته عجیب و قابل تأمل درباره این آمار احتکار، گستردگی تنوع کالاهاست؛ به طوری که از کالاهای اساسی مانند برنج، روغن، نهادههای دامی و سایر مواد غذایی تا میلگرد و پنیر پیتزا، کابل برق، لاستیک و روغن موتور را شامل میشود.
بررسی آمارها نشان میدهد از آخر فروردین 1404 تا پایان آذرماه، قیمت اقلام حیاتی خانوار با جهشی بیسابقه مواجه شده است، سیاستهای ارزی دولت، حذف ارز 28500تومانی و افزایش نرخ نیما، بهعنوان متهمان ردیفاول این گرانیها شناخته میشوند.
Δ