نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
در نخستین نشست شورای هماهنگی اربعین با حضور معاون فرهنگی وزارت علوم، برنامههای پیشنهادی برای اربعین سال جاری مطرح و بررسی شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، نخستین نشست شورای هماهنگی برگزاری گردهمایی عظیم اربعین حسینی (ع) با حضور معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، بسیج دانشجویی و مسئولان دانشگاهها در معاونت فرهنگی وزارت علوم برگزار شد تا برنامههای اجرایی اربعین پیش رو نهایی و چالشهای سال گذشته بررسی شود.
این نشست با هدف برنامهریزی، ارزیابی و نهاییسازی برنامههای اجرایی اربعین و با حضور دکتر وحید شالچی (معاون فرهنگی وزارت علوم)، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها، بسیج دانشجویی و مسئولان ستادهای اربعین دانشگاهها و مراکز آموزشی تشکیل شد.
در این جلسه، شرکتکنندگان به ارائه گزارش عملکرد، دستاوردها و چالشهای مراسم اربعین سال گذشته پرداختند و برنامههای پیشنهادی برای اربعین سال جاری را مطرح کردند.
موضوعات گستردهای از جمله اعطای وام دانشجویی، بیمه زوار دانشگاهی، برنامهریزی اعزام دانشجویان و مواکب دانشجویی، حضور کادر درمان و برگزاری همایشهای بینالمللی اربعین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
دکتر شالچی در پایان سخنان خود، با اشاره به جایگاه راهبردی اربعین در هویتیابی و فرهنگسازی، از مسئولان خواست بر غنای محتوایی و معنایی این گردهمایی جهانی تمرکز کنند.
وی همچنین با توجه به شرایط خطیر کنونی، بر ضرورت تأمین امنیت و ایجاد شرایط مطلوب برای حضور پرشور و سالم دانشگاهیان در این حرکت فرهنگی تأکید کرد.
بحث ها بر سر افزایش ظرفیت پزشکی بار دیگر داغ شده است؛ موافقان بر کمبود پزشک در آینده تأکید میکنند و مخالفان نگران نبود زیرساختها و افت کیفیت آموزش پزشکی هستند.
آزمون های علوم پایه پزشکی، علوم پایه دندانپزشکی و پیش کارورزی نوبت شهریور ماه ۱۴۰۴ امروز پنجشنبه ۱۳ شهریورماه ۱۴۰۴ در دانشگاه های علوم پزشکی برگزار شد.
امکان استفاده محققان پسادکتری از امریه سربازی با موافقت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری (عتف) و ستاد کل نیروهای مسلح، مصوب شده است.
نمایندگان تشکلهای دانشجویی دانشگاه تهران در نشست با مسئولان این دانشگاه مشکلات خود در زمینه خوابگاه، تغذیه و امور آموزشی را مطرح کردند و خواستار اقدامات فوری شدند.
Δ