نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
استاندار آذربایجان غربی گفت: راه آهن این استان اداره مستقلی ندارد و این موضوع در برخی موارد مشکل آفرین است.
به گزارش بازار، رضا رحمانی ظهر شنبه در دیدار با ذاکری معاون وزیر راه و شهر سازی و مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی، افزود: راه آهن این استان اداره مستقلی ندارد و این موضوع در برخی موارد مشکل آفرین بوده و لازم است تا کار مسافران در این بخش با بکارگیری تدابیری تسهیل و روانسازی شود.
وی ادامه داد: در زمان احداث هفت همت برای راه آهن ارومیه هزینه شده اما در هفته فقط سه قطار از این استان به تهران و یک قطار هم به مشهد تردد میکند که این مساله نیازمند تغییر نگرش و اصلاح ساختار است.
استاندار آذربایجانغربی با بیان اینکه باید استفاده بیشتری از راه آهن احداث شده کرد، گفت: در بخش مسافری باید واگنها اصلاح شده و در بخش باری توجه جدیتری کرد.
وی مسیرهای ارومیه به تبریز و قره تپه سلماس و مرند را نیازمند توجه بیشتری دانست و ادامه داد: مسیرهای ایواوغلی و چشمه ثریا هم برای کشور مهم بوده و نیازمند توجه ویژه است و باید سریع و به هر نحو ممکن عملیات اجرایی آن انجام شود.
رحمانی با بیان اینکه حجم ترانزیت خارجی از این استان بالاست، اضافه کرد: آذربایجانغربی مسیر ترانزیت انواع کالاها با کشورهای اروپایی است و این موضوع بر حساسیت راههای منطقه و لزوم توسعه و پیگیری آن میافزاید.
استاندار آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: در مرز بازرگان تعداد زیادی کامیون انبار شده، بنابراین لازم است تا این کامیونها تعیین تکلیف شود چرا که کشور ما نیازمند آنهاست.
وی اظهار کرد: راه خوی به رازی، پیرانشهر و تمرچین، میاندوآب تا بوکان، شاهین دژ و تکاب، راههای سردشت و ایواوغلی تا گیت منطقه آزاد و بازرگان نیازمند اعتبارات برای اتمام و توسعه هستند.
رحمانی با اشاره به اینکه ۵۱ کیلومتر کارگاه راهسازی در استان دایر است، یادآور شد: اعتبارات قطره چکانی برای اجرا و تکمیل طرحهای ملی و فراملی که متعلق به همه کشور است، کافی نیست.
وی با بیان اینکه در دو هفته اخیر آذربایجان غربی در بخش حمل و نقل کمترین مشکلات را داشت، افزود: به رغم هم مرز بودن این استان با برخی کشورها و همچنین دارا بودن شرایط خاص، کمترین موارد در بخش راه در ایام جنگ تحمیلی رژیم صهیونیستی گزارش شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران نیز در این نشست ضمن ارائه گزارشی از آخرین وضعیت پروژههای ریلی در استان، آمادگی راهآهن برای همکاری و حمایت از طرحهای توسعهای استان را اعلام کرده و بر لزوم هماهنگی بین دستگاههای اجرایی برای رفع موانع اجرایی پروژهها تأکید کرد.
در این نشست موضوعات مرتبط با توسعه زیرساختهای ریلی استان، از جمله ارتقای ایمنی خطوط ریلی و ایجاد زیرساختهای لازم برای اتصال ایستگاههای جدید به شبکه حملونقل کشور مورد بررسی قرار گرفت.
شهید سیدامیرحسین فقهی، دانشمند هستهای که در جنگ ۱۲ روزه به شهادت رسید، در کسوت معاون سابق سازمان انرژی اتمی ایران، از استقرار ۱۲ سامانه پرتودهی محصولات کشاورزی خبر داده بود.
ادبیات «بازار آب» اخیراً در کشور رواج قابل توجهی داشته است. دکتر محمدتقی امانپور، نظریهپرداز حوزه منابع طبیعی، به پرسشهایی در این زمینه پاسخ داده است.
بازچرخانی علمی و بهرهور منابع آبی مصرفشده، یکی از رویکردهای قابل توجه و مؤثر برای کمک به تولید منابع جدید آب است. در بسیاری از موارد، مانند زراعت چوب، یا آبیاری درختان غیرمثمر میتوان از این منبع مهم استفاده کرد.
در حالی که قیمت یک کیلوگرم گوشت شقه گوسفندی (شامل استخوان و بخشهای مختلف لاشه) به ۶۰۰ تا ۷۵۰ هزار تومان رسیده و شاهد عرضه گوشت قرمز یکمیلیونی در بازار هستیم،سیاستگذار سکوت سنگینی در برابر این افزایش بیسابقه و کاهش عرضه دارد.
Δ