نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
معاون حقوقی و نظارت گمرک اعلام کرد: بیش از ۲۴۰۰ دستگاه کامیون در مرزهای استان آذربایجان غربی به دلیل نبود ثبت سفارش قانونی متوقف شده است.
به گزارش بازار، ابراهیم نقدی معاون حقوقی و نظارت گمرک ایران گفت: ورود کامیونهای کشنده به کشور منوط به ثبت سفارش معتبر است و تخلیه این خودروها بدون ثبت سفارش در گمرکات ممنوع است. این موضوع سبب توقف تعداد قابل توجهی کشنده در مرزها شده است.
نقدی همچنین به آمار واردات اشاره کرد: تا پایان روز ۱۶ خرداد، ۳۵۳۸ دستگاه کشنده در مبادی ورودی استان آذربایجان غربی قرار دارد که ۸۵۳ دستگاه در حال تشریفات، ۲۷۷ دستگاه مشمول مقررات متروکه و ۲۴۰۸ دستگاه هنوز اظهار نشدهاند.
۱۴۰۰ کامیون در خاک ترکیه بدون تعیین تکلیف باقی ماندهاند
معاون حقوقی و نظارت گمرک درباره کامیونهای متوقف در ترکیه گفت: حدود ۱۴۰۰ دستگاه در خاک ترکیه بدون تعیین تکلیف باقی ماندهاند و در صورت اقدام نشدن، مشمول ضبط میشوند. این خودروها میتوانند به کشور مبدأ بازگردانده یا از مسیر ترکیه به کشورهای دیگر ترانزیت شوند.
وی در مصاحبه با سیما تاکید کرد: روند صدور ثبت سفارش باید متناسب با منابع ارزی و نیاز واقعی کشور تنظیم شود تا مشکلات پس از ورود کالا و توقف در مرزها به حداقل برسد.
زنجان- در جریان سفر یکروزه رئیسجمهور به زنجان، یک واحد بزرگ صنعتی در حوزه تولید ظروف شیشهای با حضور دکتر مسعود پزشکیان بهصورت رسمی افتتاح شد.
زنجان_ رئیس اتاق بازرگانی زنجان گفت: دلیل اصلی نبود رونق اقتصادی، فقدان شفافیت در تصمیمسازی است و کارآفرین بیشتر از اینکه تولید کند، باید مجوز بگیرد.
دبیر پیشین کمیسیون اقتصادی دولت می گوید حتی اگر مکانیسم ماشه فعال شود، نباید انتظار تحریمهای تازهای شدیدتر از وضعیت جاری داشت زیرا چیزی نمانده که اکنون در فهرست تحریمها نباشد.
وزارت صمت بر قیمت گذاری دستوری در خودروسازی تمرکز کرده است اما در صنعت و بازار فولاد که اتفاقاً یکی از صنایع بالادستی و مؤثر در خودروسازی محسوب میشود، چنین سیاستی ندارد.
Δ