نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
به گزارش اکوایران،نعمتالله فرزانپور، مدیرعامل شرکت متروی تهران، از آغاز تجهیز کارگاههای ساخت خطوط ۸ و ۹ مترو خبر داد و گفت هزینه ساخت هر کیلومتر مترو با تجهیزات، حدود ۵۰ میلیون یورو برآورد میشود. به گفته او، تکمیل این شبکه میتواند نقش قابلتوجهی در کاهش مصرف سوخت، صرفهجویی در زمان سفر و کاهش ترافیک […]
به گزارش اکوایران،نعمتالله فرزانپور، مدیرعامل شرکت متروی تهران، از آغاز تجهیز کارگاههای ساخت خطوط ۸ و ۹ مترو خبر داد و گفت هزینه ساخت هر کیلومتر مترو با تجهیزات، حدود ۵۰ میلیون یورو برآورد میشود. به گفته او، تکمیل این شبکه میتواند نقش قابلتوجهی در کاهش مصرف سوخت، صرفهجویی در زمان سفر و کاهش ترافیک ایفا کند.
وی در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند ساخت خط ۱۰ مترو، افزود که احداث شاخه غربی این خط در اولویت قرار دارد تا بار ترافیکی بزرگراههای حکیم و همت کاهش یابد. فرزانپور همچنین تأکید کرد که با بهرهبرداری از خطوط جدید، امکان دسترسی مسافران ورودی از غرب تهران تسهیل خواهد شد.
او گفت تاکنون ۳۰۸ کیلومتر مترو با ۱۶۰ ایستگاه در تهران و حومه به بهرهبرداری رسیده و برنامهریزیها برای احداث خطوط ۸ تا ۱۱ در دستور کار است. به گفته فرزانپور، قرارداد خطوط ۸ و ۹ نهایی شده و خط ۱۱ نیز در مرحله اخذ مجوزهای قانونی است. عملیات حفاری شفت خط ۹ نیز در جریان است.
از سوی دیگر، فرهاد زمانی، سرپرست خط ۱۰ متروی تهران، اعلام کرد که قرار است پنج کیلومتر از این خط از ایستگاه دریاچه چیتگر تا کوهسار تا سال ۱۴۰۶ با شش ایستگاه به بهرهبرداری برسد. به گفته او، خط ۱۰ با ۴۷ کیلومتر طول و ۳۵ ایستگاه، مناطق ۱ تا ۵ و ۲۲ را پوشش خواهد داد و بخش غربی آن شامل ۲۹ کیلومتر و ۲۱ ایستگاه است.
وی با بیان اینکه حفاری این خط بهصورت مکانیزه و با دستگاههای TBM انجام میشود، گفت در حال حاضر یکی از این دستگاهها در کارگاه چیتگر فعال است و دستگاه دوم تا پاییز به ایستگاه جنتآباد منتقل خواهد شد. زمانی افزود که ۷۰ تا ۸۰ درصد قطعات این دستگاهها توسط تکنسینهای داخلی تولید میشود.
محمدابراهیم باقری، مدیر طرح خط ۱۰، نیز گفت این پروژه به عنوان طرحی ششساله در نظر گرفته شده و هدف آن اتصال شرق به غرب پایتخت از تهرانپارس تا وردآورد است. او گفت در فاز اول، بخش دریاچه تا میدان کتاب تا سه سال آینده به بهرهبرداری خواهد رسید.
باقری خاطرنشان کرد که هزینه اولیه این پروژه حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان تخمین زده شده و در صورت تأمین منابع، ساخت کامل آن طبق زمانبندی پیش خواهد رفت. وی افزود که این خط با داشتن شش ایستگاه تبادلی، پوشش مناسبی برای مناطق شمالی تهران و بهویژه منطقه ۲۲ فراهم خواهد کرد.
به گزارش اکوایران، صادق ضیائیان، با اشاره به ناپایداریهای جوی در کشور گفت: امروز (شنبه، ۴ مرداد)، در نیمه شرقی کشور، بهویژه در استانهای خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و کرمان و همچنین در بخشهایی از مناطق مرکزی و دامنههای جنوبی البرز مرکزی، در برخی ساعات، وزش باد شدید موقت، خیزش گرد و […]
به گزارش اکوایران، سیدرضا صالحیامیری در گفتوگوی ویژه خبری شبکه خبر در واکنش به این پرسش که طرحی قرار است یکشنبه هفته آینده در جلسه هیات دولت تصویب شود که تا پیش از پایان تابستان تعطیلات یک هفته ای اعلام شود تا مردم با تسهیلاتی که دولت می دهد و بخشی دیگر را خودشان تقبل […]
به گزارش اکوایران، علیرضا زاکانی در خصوص طرح ساخت پناهگاههای اضطراری عمیق برای مردم تهران گفت: مهمتر از هر چیزی، این است که ما بتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم که از طریق پارکینگهای گسترده زیر سطحی و عمیق که دارای قابلیتهایی است و در مواقع اضطرار تبدیل به پناهگاه میشوند، این نیاز به پناهگاه را […]
به گزارش اکوایران، سعید مهرزادی اظهار داشت: درمانهای بیولوژیک تنها در صورت دریافت مجوز قانونی و رعایت کامل الزامات علمی، اخلاقی و بهداشتی مجاز هستند. انجام این مداخلات در مراکز فاقد صلاحیت، تهدیدی مستقیم برای سلامت مردم است. وی با اشاره به فعالیت غیرمجاز برخی مراکز، افزود: متأسفانه مشاهده شده که در برخی کلینیکها و […]
Δ