نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
به گزارش اکوایران،نعمتالله فرزانپور، مدیرعامل شرکت متروی تهران، از آغاز تجهیز کارگاههای ساخت خطوط ۸ و ۹ مترو خبر داد و گفت هزینه ساخت هر کیلومتر مترو با تجهیزات، حدود ۵۰ میلیون یورو برآورد میشود. به گفته او، تکمیل این شبکه میتواند نقش قابلتوجهی در کاهش مصرف سوخت، صرفهجویی در زمان سفر و کاهش ترافیک […]
به گزارش اکوایران،نعمتالله فرزانپور، مدیرعامل شرکت متروی تهران، از آغاز تجهیز کارگاههای ساخت خطوط ۸ و ۹ مترو خبر داد و گفت هزینه ساخت هر کیلومتر مترو با تجهیزات، حدود ۵۰ میلیون یورو برآورد میشود. به گفته او، تکمیل این شبکه میتواند نقش قابلتوجهی در کاهش مصرف سوخت، صرفهجویی در زمان سفر و کاهش ترافیک ایفا کند.
وی در حاشیه بازدید خبرنگاران از روند ساخت خط ۱۰ مترو، افزود که احداث شاخه غربی این خط در اولویت قرار دارد تا بار ترافیکی بزرگراههای حکیم و همت کاهش یابد. فرزانپور همچنین تأکید کرد که با بهرهبرداری از خطوط جدید، امکان دسترسی مسافران ورودی از غرب تهران تسهیل خواهد شد.
او گفت تاکنون ۳۰۸ کیلومتر مترو با ۱۶۰ ایستگاه در تهران و حومه به بهرهبرداری رسیده و برنامهریزیها برای احداث خطوط ۸ تا ۱۱ در دستور کار است. به گفته فرزانپور، قرارداد خطوط ۸ و ۹ نهایی شده و خط ۱۱ نیز در مرحله اخذ مجوزهای قانونی است. عملیات حفاری شفت خط ۹ نیز در جریان است.
از سوی دیگر، فرهاد زمانی، سرپرست خط ۱۰ متروی تهران، اعلام کرد که قرار است پنج کیلومتر از این خط از ایستگاه دریاچه چیتگر تا کوهسار تا سال ۱۴۰۶ با شش ایستگاه به بهرهبرداری برسد. به گفته او، خط ۱۰ با ۴۷ کیلومتر طول و ۳۵ ایستگاه، مناطق ۱ تا ۵ و ۲۲ را پوشش خواهد داد و بخش غربی آن شامل ۲۹ کیلومتر و ۲۱ ایستگاه است.
وی با بیان اینکه حفاری این خط بهصورت مکانیزه و با دستگاههای TBM انجام میشود، گفت در حال حاضر یکی از این دستگاهها در کارگاه چیتگر فعال است و دستگاه دوم تا پاییز به ایستگاه جنتآباد منتقل خواهد شد. زمانی افزود که ۷۰ تا ۸۰ درصد قطعات این دستگاهها توسط تکنسینهای داخلی تولید میشود.
محمدابراهیم باقری، مدیر طرح خط ۱۰، نیز گفت این پروژه به عنوان طرحی ششساله در نظر گرفته شده و هدف آن اتصال شرق به غرب پایتخت از تهرانپارس تا وردآورد است. او گفت در فاز اول، بخش دریاچه تا میدان کتاب تا سه سال آینده به بهرهبرداری خواهد رسید.
باقری خاطرنشان کرد که هزینه اولیه این پروژه حدود ۸۰ هزار میلیارد تومان تخمین زده شده و در صورت تأمین منابع، ساخت کامل آن طبق زمانبندی پیش خواهد رفت. وی افزود که این خط با داشتن شش ایستگاه تبادلی، پوشش مناسبی برای مناطق شمالی تهران و بهویژه منطقه ۲۲ فراهم خواهد کرد.
زمانی که زلزلهای ویرانگر، آتشسوزیهای خانمانسوز، سیلهای ناگهانی یا حتی جنگهای طولانی، خانههایمان را به ویرانه تبدیل میکنند، تنها دیوارها و سقفها نیستند که آسیب میبینند.
به گزارش اکوایران، جعفر فرهمند در تشریح روند خدمت رسانی شرکت واحد در زمان بهسازی نیمه جنوبی خط یک مترو گفت: با آغاز عملیات نوسازی و بهسازی نیمه جنوبی خط یک متروی تهران از صبح چهارشنبه و ادامه آن تا پایان جمعه ۳ مرداد، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران به منظور حمایت و تسهیل تردد مسافران […]
به گزارش اکوایران، رسانههای روسی از محو شدن یک فروند هواپیمای آنتونوف-24 در منطقه آمور روسیه از صفحه رادار خبر دادند. خبرگزاری ریانووستی به نقل از مقامات محلی اعلام کرد که هواپیمای آنتونوف-24 که در منطقه آمور مفقود شده بود، پیدا شده و بررسیهای اولیه در حال انجام است. اسپوتنیک نیز اعلام کرد که احتمالا تمامی […]
به گزارش اکوایران، سرهنگ کشیر اعلام کرد: از ابتدای فروردین تا ۱۸ تیر ۱۴۰۴، بیش از ۵۶ هزار دستگاه خودرو و حدود ۲۷ هزار دستگاه موتورسیکلت به دلیل تخلفات حادثهساز توقیف و به پارکینگ منتقل شدهاند. او با بیان اینکه این آمار نشاندهنده وضعیت نگرانکننده انضباط ترافیکی در تهران است، افزود: این وضعیت زنگ خطری […]
Δ