نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
شماره جدید ماهنامه فیلمنامهنویسی «فیلمنگار» ویژه خرداد منتشر شد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، دویست و شصت و هشتمین شماره ماهنامه فیلمنامه نویسی «فیلمنگار» ویژه خرداد در یکصد صفحه منتشر شد.
در ابتدای بخش سینمای ایران، سیناپس فیلم های «زیبا صدایم کن»، «بازی را بکش» و «صیاد» را میخوانیم و سپس نقد و تحلیلهایی که نویسندگان مجله درباره این آثار نوشته اند. یک گفتوگو نیز با محمدابراهیم عزیزی و لادن شیرمرد فیلمنامه نویسان «بازی را بکش» انجام شده است.
پرونده موضوعی این شماره به فیلم تاریخی اختصاص دارد. از جمله نوشتارهای تهیه شده برای این بخش می توان به «چگونه یک فیلمنامه تاریخی عالی بنویسیم؟»، «ده عنصر ضروری برای نگارش فیلمنامه تاریخی»، «رویکردهای مختلف به بحث وفاداری به واقعیت در فیلمنامه نویسی برای درام تاریخی»، «تاریخ و روایت تجربه گرایانه از آن در قالب ژانر تاریخی»، «مروری بر علت موفقیت بهترین فیلمنامههای تاریخی تمام دوران» و «یک گفتگو درباره فیلمنامه نویسی برای فیلم تاریخی» اشاره کرد.
بخش سینمای جهان با سیناپس «دوست داشتنی»، «کیف سیاه»، «میکی ۱۷» و «نوجوانی» آغاز می شود و با نقد و گفتگوهایی با خالقان این آثار ادامه پیدا میکند.
در صفحات «صحنه کوچک» نیز مطلبی درباره ساختار فیلمنامه و روایت داستانی سریال نوجوانی را میخوانیم.
فیلمنامه کامل این شماره به «سینگ سینگ» نوشته کلینت بنتلی و گرگ کودار اختصاص دارد که توسط میثا محمدی به فارسی برگردانده شده است. یادداشت مترجم، سکانس برگزیده و یک نقد مطالب پایانی شماره خرداد است.
«فیلمنگار» به صاحب امتیازی بنیاد سینمایی فارابی منتشر میشود.
آمار برنامه «زندگی پس از زندگی» در جلوگیری از خودکشی، اشتباه مترجم شبکه خبر برای به کاربردن واژه خلیج، اهمیت قانون گرایی و پیشنهاد یک مستند درباره همسر امام خمینی(ره) نکات مهم خبری هفته بود.
روزنامهنگاری که مصاحبه «جعلی» با کلینت ایستوود را نوشته بود، یکی از رأیدهندگان گلدن گلوب از آب درآمد.
یک استاد علوم ارتباطات با اشاره به چالش های پیش آمده در شبکه نمایش خانگی بیان کرد که ضوابط در این صنعت باید شفاف باشد تا فیلمساز در صورت لزوم به آن رجوع کند.
کارگردان نمایش «به علی گفت مادرش روزی» تاکید کرد این نمایش با رویکردی تجربهگرایانه از دل کارگاه آموزشی بیرون آمده و تکیه آن بر رویکرد دراماتیک شعر و اجرای بازیگران است.
Δ