نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
مدیر عامل سازمان منطقه اقتصادی سرخس گفت: احداث خطوط فرعی و مسیرهای ریلی تا انبارها و پهنه مختلف تخلیه بارگیری در این منطقه، به طول حدود ۲ کیلومتر تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت داشته است.
به گزارش بازار، محمدرضا رجبی مقدم روز یکشنبه افزود: بار ریلی از طریق راه آهن عریض کشورهای آسیای مرکزی وارد منطقه ویژه می شود که بار برخی از واگن ها به کامیون و برخی نیز به واگن های ریل باعرض معمولی (نرمال) ایران انتقال می یابد.
وی بیان کرد: برخی بارها به صورت فله است که در انبارها تخلیه شده یا بار کامیون می شود و برخی دیگر ماهیت سوختی دارد که یا در تانکرهای حامل سوخت یا در مخازن منطقه ویژه ریخته می شود.
مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی سرخس تصریح کرد: در همه موارد ذکر شده به دلیل اینکه فرآیند در یک محدوده مشخص انجام می شود، زمان بر و برای بخش سوخت ناایمن است.
وی ادامه داد: با احداث خطوط ریلی فرعی تا انبارها و سایت های تخلیه بارگیری در بخش های مختلف به ویژه در بخش سوخت هم ظرفیت تخلیه بارگیری همزمان در منطقه ویژه افزایش می یابد و هم ایمنی بیشتری بویژه برای جابجایی سوخت فراهم می شود.
رجبی مقدم گفت: روند اجرای خطوط ریلی فرعی و خطوط مانوری توسط پیمانکاران و سرمایه گذاران مختلف در منطقه ویژه در حال اجراست و پیش بینی می شود طرح توسعه یاد شده تا ۲ ماه دیگر پایان یابد.
منطقه ویژه اقتصادی سرخس در انتهاییترین منطقه شمال شرق ایران و در ۱۸۵ کیلومتری شمال شرق مشهد، هم مرز با ترکمنستان واقع شده است و از مبادی مهم تجارت و ترانزیت خارجی کشور به ویژه با کشورهای آسیای مرکزی محسوب میشود.
بجنورد- هر سال با نزدیک شدن به عید قربان، بازار خرید و فروش دام زنده به ویژه گوسفند، رونق بیشتری میگیرد و از سوی دیگر شهروندان خراسان شمالی از دلالی گلایهمند هستند.
طولانیترین قطار جهان به طول هفت کیلومتر که انتهای آن مشخص نیست. این هیولای آهنی با وزن ۱۰۰میلیون کیلوگرم قدرت جابجایی ۸۲ میلیون بار سنگ آهن را دارد.
تصاویری از خروج ۱۲ واگن باری از ریل در محدوده لرستان مشاهده میکنید.
دماوند- سرپرست دامپزشکی دماوند از اجرای طرح ضربتی برخورد با عرضهکنندگان دام و طیور زنده در جادهها و معابر عمومی خبر داد و گفت: عرضه طیور زنده در حاشیه جادهها تهدیدی برای بهداشت عمومی است.
Δ