نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
در حالی که به پایان راه جشنواره هفتادوهشتم کن نزدیک میشویم، بخش جنبی نوعی نگاه برندگان خود را معرفی کرد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت جشنواره، بخش نوعی نگاه جشنواره فیلم کن ۲۰۲۵ که برای تجلیل از سینمای مکتشف، فیلمهای خود را انتخاب میکند، امسال ۲۰ فیلم بلند را به نمایش درآورد که ۹ فیلم از این میان، اولین فیلمهای بلند سازندگان خود بودند و برای جایزه دوربین طلایی نیز رقابت میکنند.
در حالی که امسال «آسمان موعود» ساخته اریگه سهیری فیلم افتتاحیه این بخش بود، فیلم شیلیایی «نگاه مرموز فلامینگو» درباره زندگی یک خانواده در این کشور به عنوان بهترین فیلم انتخاب شد.
هیئت داوران به ریاست مالی منینگ واکر کارگردان، فیلمنامهنویس و فیلمبردار بریتانیایی و با اعضایی که شامل لوییز کوروسویه کارگردان و فیلمنامهنویس فرانسوی-سوئیسی، وانیا کالودیرچیچ مدیر کروات جشنواره بینالمللی فیلم روتردام، روبرتو مینروینی کارگردان، تهیهکننده و فیلمنامهنویس ایتالیایی و ناهوئل پرز بیسکایارت بازیگر آرژانتینی بود، به انتخاب بهترینهای این بخش پرداختند.
برندگان عبارتند از:
جایزه نوعی نگاه: «نگاه مرموز فلامینگو» اولین ساخته دیگو سسپدس
جایزه هیئت داوران: «یک شاعر» ساخته سیمون مسا سوتو
بهترین کارگردانی: عرب و تارزان ناصر برای فیلم «روزی روزگاری در غزه»
بهترین بازیگر مرد: فرانک دیلان برای فیلم «بچه شیطون» به کارگردانی هریس دیکینسون
بهترین بازیگر زن: سلیو دیارا برای «من فقط در طوفان استراحت میکنم» به کارگردانی پدرو پینیو
بهترین فیلمنامه: «زین» اولین فیلم هری لایتون
پیش از اینT بخش مستقل «هفته منتقدان» که به تجلیل از استعدادهای نوظهور سینمای جهان می پردازد هم برندگان خود را معرفی کرده بود و کمدی درام «روح مفید» به کارگردانی راتچاپوم بونبونچاچوک از تایلند را به عنوان برنده اصلی برگزید.
جایزه هیئت داوران نیز به مستند «ایماگو» به کارگردانی دِنی اومار پیتسائف رسید و جایزه استعداد نوظهور به پائولین لوک برای فیلم «نینو» اهدا شد. جایزه بهترین فیلم کوتاه هفته منتقدان را نیز «لمینا» ساخته رندا معروفی دریافت کرد.
هیئت داوران این بخش به ریاست کارگردان اسپانیایی رودریگو سوروگویِن و همراهی ژیهان بوگرین، ژوزه دزایی، یولینا اوینا بهارا و بازیگر بریتانیایی دنیل کالویا، برندگان این بخش را انتخاب کردند.
آمار برنامه «زندگی پس از زندگی» در جلوگیری از خودکشی، اشتباه مترجم شبکه خبر برای به کاربردن واژه خلیج، اهمیت قانون گرایی و پیشنهاد یک مستند درباره همسر امام خمینی(ره) نکات مهم خبری هفته بود.
روزنامهنگاری که مصاحبه «جعلی» با کلینت ایستوود را نوشته بود، یکی از رأیدهندگان گلدن گلوب از آب درآمد.
یک استاد علوم ارتباطات با اشاره به چالش های پیش آمده در شبکه نمایش خانگی بیان کرد که ضوابط در این صنعت باید شفاف باشد تا فیلمساز در صورت لزوم به آن رجوع کند.
کارگردان نمایش «به علی گفت مادرش روزی» تاکید کرد این نمایش با رویکردی تجربهگرایانه از دل کارگاه آموزشی بیرون آمده و تکیه آن بر رویکرد دراماتیک شعر و اجرای بازیگران است.
Δ