کل کارا : 35112 امروز با کارا : 163
  • تاریخ : دوشنبه, ۱۲ خرداد , ۱۴۰۴
  • برابر با : Monday - 2 - June - 2025
  • ساعت :

    اتوبوس‌های برقی در راه‌اند، اما تهران هنوز منتظر نفس تازه است

    به گزارش اکوایران،محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، با تشریح کارنامه این نهاد از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۳، از کاهش متوسط سرفاصله در خطوط تندرو اتوبوسرانی به ۲.۶ دقیقه خبر داده است. به گفته او، روزانه نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر از سامانه اتوبوسرانی تهران استفاده می‌کنند. آمارها نشان […]

    به گزارش اکوایران،محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، با تشریح کارنامه این نهاد از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۳، از کاهش متوسط سرفاصله در خطوط تندرو اتوبوسرانی به ۲.۶ دقیقه خبر داده است. به گفته او، روزانه نزدیک به ۹۰۰ هزار نفر از سامانه اتوبوسرانی تهران استفاده می‌کنند.

    آمارها نشان می‌دهد که تعداد کل اتوبوس‌های فعال و غیرفعال از ۱۸۷۶ دستگاه در شهریور ۱۴۰۰ به ۳۱۲۳ دستگاه تا پایان سال گذشته رسیده است. این افزایش از طریق نوسازی ۱۲۶۶ دستگاه، بازسازی ۵۶۷ دستگاه فرسوده و خریداری ون‌های ویژه برای توان‌یابان محقق شده است.

    در همین بازه زمانی، قراردادهایی با شرکت‌های داخلی برای تأمین اتوبوس‌های دیزلی و برقی منعقد شده است. از جمله می‌توان به قراردادهای شهرداری تهران با شرکت‌هایی مانند ایران‌خودرو دیزل، عقاب‌افشان، اسنا و همچنین واردات ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس برقی از چین اشاره کرد. تاکنون ۱۸۹ دستگاه از این اتوبوس‌های برقی وارد ناوگان شده‌اند.

    همچنین، در حوزه بازسازی، سال گذشته ۱۵۳ دستگاه اتوبوس اورهال شده‌اند تا از فشار بر ناوگان فرسوده کاسته شود.

    در بخش تاکسیرانی، با وجود نوسازی ۷۹۲۶ دستگاه تاکسی و ۲۵۲ دستگاه ون در سه سال و نیم گذشته، همچنان حدود ۴۶ درصد ناوگان تاکسیرانی تهران فرسوده تلقی می‌شود و میانگین عمر تاکسی‌ها به حدود ۱۱ سال رسیده است. شهرداری همچنین از خرید ۱۷۵۲ تاکسی شاسی‌بلند برقی برای استفاده در ناوگان آینده خبر داده است.

    به نظر می‌رسد اگرچه برخی گام‌های اجرایی در مسیر توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی پایتخت برداشته شده، اما با توجه به حجم بالای تقاضا و فرسودگی گسترده ناوگان موجود، راهی طولانی برای رسیدن به استانداردهای شهری قابل قبول باقی مانده است.

     

    اخبار مشابه امروز:

    خانه مناسب مجردها در تهران کجاست؟ راهنمای اجاره با بودجه محدود
    12 - خرداد - 1404

    خانه مناسب مجردها در تهران کجاست؟ راهنمای اجاره با بودجه محدود

    به گزارش اکوایران، با ادامه رشد قیمت اجاره‌خانه در تهران، مستأجران مجرد به یکی از آسیب‌پذیرترین گروه‌های بازار تبدیل شده‌اند؛ گروهی که اغلب به‌دلیل درآمد محدود و نداشتن شریک درآمدی، ناچارند به سراغ کوچک‌ترین و ارزان‌ترین واحدهای موجود در بازار بروند. اما پرسش اینجاست: در شرایط فعلی، چه گزینه‌هایی برای این گروه باقی مانده است؟ […]

    روایت 30ساله تصرف ملکی/ یک اقتصاددان: مالکیت و اجاره‌نشینی در تضاد نیستند
    11 - خرداد - 1404

    روایت 30ساله تصرف ملکی/ یک اقتصاددان: مالکیت و اجاره‌نشینی در تضاد نیستند

    به گزارش اکوایران، داده‌های آماری نشان می‌دهد سهم اجاره‌نشینی در میان خانوارهای ایرانی رو به افزایش است، در حالی‌‌که نرخ مالکیت مسکن روندی نزولی دارد. آمارها از سهم 77 درصدی مسکن ملکی و سهم 14 درصدی مسکن اجاری در سال 73 حکایت دارد. در سال 1402 سهم مسکن ملکی به محدوده 64 درصد کاهش و سهم […]

    تابستان داغ اجاره‌نشینی؛ مستأجران زیر سایه بی‌تصمیمی
    11 - خرداد - 1404

    تابستان داغ اجاره‌نشینی؛ مستأجران زیر سایه بی‌تصمیمی

    به گزارش اکوایران، در حالی‌ که تابستان، فصل جابه‌جایی مستأجران در راه است، بازار اجاره همچنان بدون سقف و سیاست‌گذاری مشخص پیش می‌رود. مسئولان هنوز تصمیمی قطعی برای تعیین حد مجاز افزایش اجاره‌بها در سال جاری نگرفته‌اند و همین موضوع، به نگرانی مستأجران و سردرگمی موجران دامن زده است. داوود بیگی نژاد، نایب‌رئیس اتحادیه مشاوران املاک در رابطه […]

    خط ویژه؛ مسیر نجات یا راه میان‌بر مسئولان؟
    10 - خرداد - 1404

    خط ویژه؛ مسیر نجات یا راه میان‌بر مسئولان؟

     به گزارش اکوایران،در دل شلوغی‌های بی‌پایان تهران، خطوط ویژه اتوبوس‌های تندرو قرار بود کورسویی از امید برای عبور سریع‌تر خدمات امدادی و حمل‌ونقل عمومی باشد. اما حالا، این مسیرها به نمادی از بی‌نظمی شهری و گاه حتی بی‌عدالتی بدل شده‌اند؛ خطوطی که برای برخی به راه فرار از ترافیک تبدیل شده، در حالی که برای […]

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا