نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
به گزارش اکوایران، فردین یزدانی، پژوهشگر آکادمی سامان میگوید، بازار لوازم یدکی، بازار خاصی است؛ چراکه با وجود اینکه بحرانهای مختلف اقتصادی و اجتماعی در زمینههای مختلف، رکود را به سایر بازارها آورده، ولی بهدلیل ناکارآمدیهایی که در بازار اصلی خودرو اعم از وضعیت کیفی خودروها، قیمت و عدم تناسب نرخها با درآمد خانوارها وجود […]
به گزارش اکوایران، فردین یزدانی، پژوهشگر آکادمی سامان میگوید، بازار لوازم یدکی، بازار خاصی است؛ چراکه با وجود اینکه بحرانهای مختلف اقتصادی و اجتماعی در زمینههای مختلف، رکود را به سایر بازارها آورده، ولی بهدلیل ناکارآمدیهایی که در بازار اصلی خودرو اعم از وضعیت کیفی خودروها، قیمت و عدم تناسب نرخها با درآمد خانوارها وجود دارد، در سالهای اخیر بازار لوازم یدکی، بازاری پررونق بوده است.
یزدانی با اشاره به اینکه بخشی از رونق این بازار مدیون تولید خودروهای کمکیفیت و بیکیفیت است، در گفتوگو با اکوایران توضیح میدهد که بخشی دیگری از این رونق مدیون افزایش حجم خودروها در کشور است. در سال ۱۴۰۲، حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد خودرو به جادهها اضافه شد و در سال ۱۴۰۳ هم آمارها از تولید حدود یک میلیون خودرو دیگر خبر میدهند.
او ادامه میدهد که با این میزان افزایش، تعداد وسایل نقلیه در کشور به ۲۴ میلیون افزایش پیدا کرده و عمر خودروها به حدود ۱۷ سال رسیده است. در چنین شرایطی هم خودرو به کالای سرمایهای تبدیل شده و هم شاهد بازار پررونقی در بازار لوازم یدکی هستیم.
یکی از آسیبهای صنعت خودروسازی در این ۱۲ روز، حمله اسرائیل به شرکت خودروسازی فرداموتورز در غرب ایران بود که بخش وسیعی از کارخانه را تخریب کرد. دبیر انجمن قطعهسازان در گفت و گو با اکوایران، از خسارات جنگ ۱۲ روزه به خودروسازی و قطعهسازی میگوید، ضمن آنکه آخرین وضع تولید خودروسازان و قطعهسازان را […]
وقتی جاده، آخرین تصویر زندگی میشود، فرقی نمیکند پشت فرمان چه نشستهای: یک پورشه افسانهای، جیپ ساده یا حتی سوپراسپرتی با هزار اسب بخار. از ستارههای سینما گرفته تا اسطورههای پیست، از شاعرهای لطیف تا فوتبالیستهای مردمی؛ همه، روزی دل به آهن دادهاند، بیآنکه بدانند آهن همیشه وفادار نمیماند. مرز میان لذت و حادثه، تنها […]
در قسمت چهارم از مجموعه «گاراژ»، به سراغ خودرویی رفتهایم که دقیقاً برای چنین سبک زندگی طراحی شده است: اسمارت #۳، حاصل همکاری مرسدسبنز و گروه خودروسازی جیلی. اما ماجرا تنها به معرفی یک محصول محدود نمیشود. در این قسمت، داستان برند اسمارت را مرور میکنیم؛ روایتی که از ساعتسازی خلاقانه سواچ آغاز میشود و […]
صنایع خودرو و قطعه کشور، طی روزهای گذشته از سال ۱۴۰۴ با چالشهای مختلفی از جمله کمبود نقدینگی ریالی و ارزی، حادثه انفجار در بندر شهید رجایی و در نهایت، جنگ ایران و اسرائیل مواجه بوده اند و برخی از این مسائل همچنان پایدارند. اکوایران در گفت و گو با دبیر انجمن قطعهسازان، آخرین وضع […]
Δ