نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: با توجه به تعداد دانشجویان و مشکلاتی که در فضای فیزیکی وجود دارد، رفتن به سمت آموزش پزشکی نوین اجتناب ناپذیر شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سید رضا رئیس کرمی در مراسم تقدیر از فراگیران آموزشی برتر و برگزیدگان هجدهمین جشنواره آموزشی شهید مطهری که امروز ۱۷ اردیبهشت ماه در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه مبنای فعالیتها در دانشگاههای علوم پزشکی، «آموزش» است، گفت: درست است که در نسلهای بعدی دانشگاه، مسئولیتهای دیگری مانند پاسخگویی و مسئولیتپذیری برای دانشگاه تعریف شده است، ولی مبنای فعالیت اصلی ما آموزش است و اگر آموزش مناسب باشد، بهرهوری بالاتر است.
وی با اشاره به تغییرات آموزش پزشکی در دنیا گفت: همکاران مختلف تلاش میکنند روند آموزش را در دانشگاه به روز نگه دارند. در شرایط فعلی ضمن حفظ هویت دانشگاهها و تجربه اساتید پیشین، باید از روشهای نوین برای آموزش استفاده کرد.
به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، با توجه به تعداد دانشجویان و مشکلاتی که در فضای فیزیکی وجود دارد، رفتن به سمت آموزش نوین اجتناب ناپذیر شده است و اگر این برنامهها توسعه پیدا کند، ساعات آموزشی دانشجویان نیز افزایش مییابد.
وی با اشاره به فرصت ایجاد شده در دوران کرونا برای آموزش مجازی گفت: هنوز در برخی بخشها از فرصت آموزش مجازی استفاده میشود. این فرصتهای آموزشی جدید زمینهای را فراهم کرده که کیفیت و کمیت آموزش را افزایش دهیم.
رئیسکرمی با تاکید بر ارتباطات بینالمللی در حوزه آموزش پزشکی گفت: در منطقه و فرامنطقه نیز برخی فعالیت ها انجام میشود و ما باید ارتباطات بینالمللی را نیز حفظ کنیم.
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه ها گفت: جریان نخبگانی مأموریت حفظ و تقویت شتاب علمی مورد نظر رهبر انقلاب را بر عهده دارد.
لیست به روز شده پذیرفته شدگان اولیه دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون استعدادهای درخشان دانشگاه علم و صنعت ایران سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ اعلام شد.
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور احکام جداگانهای سرپرستان دانشگاههای گیلان، خلیج فارس و صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان را منصوب کرد.
ضرورت مواجهه علمی، بومی و نقادانه با جریان شرقشناسی و بومیسازی علوم انسانی در نشست علمی همایش «ما و غرب» مورد تأکید پژوهشگران قرار گرفت.
Δ