نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: دانشگاههای علوم پزشکی باید در راستای رشد علمی و خدمت به جامعه حرکت کنند و برنامههای تحول در آموزش پزشکی و طرحهای مشابه باید بهطور جدی پیگیری شوند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر سید جلیل حسینی در نشست هم اندیشی معاون آموزشی وزارت بهداشت با اعضای هیئت علمی نخبه دانشگاه های علوم پزشکی که به مناسبت روز معلم برگزار شد، با تبریک این روز به جامعه دانشگاهی، بر ضرورت نقشآفرینی دانشگاهها در توسعه علمی کشور و خدمترسانی به جامعه تأکید کرد و خواستار توجه جدی به چالشهای آموزشی، اقتصادی و ساختاری در نظام آموزش علوم پزشکی شد.
حسینی ضمن تبریک روز معلم به تمامی اساتید و معلمان کشور، بر اهمیت نقش دانشگاهها در تربیت نسلهای آینده و ارتقاء دانش و اخلاق تاکید کرد و گفت: همه ما به نوعی معلم دانشگاه هستیم و این یکی از بزرگترین مسئولیتها و نقشهاست که به ما فرصت میدهد تا نسل آینده را به درجات بالای دانش و اخلاق برسانیم.
وی به چالشهای موجود در دانشگاهها و آموزش پزشکی اشاره کرده و افزود: در حال حاضر، دانشگاهها تحت تأثیر مسائل مختلف قرار دارند که کاهش استقبال از رشتههای مختلف و مشکلات زیادی را به همراه داشته است. این مسائل به ویژه در حوزه درمان و فشارهای کاری دستیاران پزشکی موجب نگرانی شده است.
معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین بر اهمیت ارتباط نزدیک و مداوم با اساتید و دانشجویان بهمنظور شناسایی و رفع مشکلات تأکید کرد و گفت: مسئولیت ما در این زمینه بسیار مهم است و دانشگاهها باید بهگونهای اداره شوند که هم در جهت رشد علمی و هم در جهت خدمت به جامعه حرکت کنند. نباید بگذاریم که از این فرصتها و ظرفیتها به درستی استفاده نشود.
وی در ادامه به مسئله عدالت آموزشی و تسهیلگری اشاره کرده و گفت: کیفیت آموزش باید در تمامی سطوح حفظ شود و تمامی افراد باید از خدمات آموزشی و پژوهشی به یک اندازه بهرهمند شوند. در این راستا، برنامههای تحول در آموزش پزشکی و طرحهای مشابه باید بهطور جدی پیگیری شوند.
حسینی همچنین از چالشهای اقتصادی موجود در دانشگاهها و مراکز آموزشی سخن گفت و افزود: بودجههای تخصیص داده شده به دانشگاهها و مراکز آموزشی، به ویژه در حوزه تجهیزات و منابع، کافی نیست. ما باید تلاش کنیم تا با همکاری تمامی نهادها و ارگانها شرایط بهبود یابد.
وی همچنین به مشکلات زیرساختی در دانشگاهها، مانند کمبود خوابگاهها، کلاسهای نامناسب و تعداد زیاد دانشجویان در بیمارستانها، اشاره کرد و نقش رسانه ها را در کنار وزارت بهداشت مهم ارزیابی کرد.
معاون آموزشی وزارت بهداشت به اهمیت ایجاد کارگاههای مدیریتی و جانشینپروری برای اساتید و دانشجویان نخبه اشاره کرده و افزودند: دانشگاهها باید در سطح بینالمللی شناخته شوند و در زمینههای مختلف علمی پیشرفت کنند. در این راستا، ایجاد کارگاههای مدیریتی برای اساتید و دانشجویان نخبه ضروری است تا در آینده بتوانند به مدیریتهای بالاتر و چالشهای پیچیدهتر بپردازند.
حسینی ابراز امیدواری کرد که با همافزایی و همکاری همه نهادها، مشکلات موجود شناسایی و حل شده و شاهد پیشرفتهای قابل توجهی در دانشگاهها و آموزش پزشکی باشیم. وی از تمامی اعضای هیئت علمی نخبه برای حضور در این نشست و همفکری در خصوص حل مسائل دانشگاهها قدردانی کرد.
در جریان بازدید سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی از روند برگزاری مصاحبههای مجازی آزمون دکتری تخصصی، اعلام شد که بیش از ۳۸ هزار و ۵۷۰ داوطلب در ۲۱۴ رشته مختلف در این مقطع رقابت می کنند.
آزمایشگاه رباتیک دانشگاه آزاد واحد تهران شمال با حضور رئیس واحد، اعضای هیئترئیسه و مسئولان دانشکده هوش مصنوعی و فناوریهای اجتماعی و پیشرفته در مجتمع شهید فخریزاده به بهره برداری رسید.
رئیس دانشگاه امیرکبیر با بیان اینکه اولین سرمایه برای شتاب علمی، سرمایه انسانی کیفی است،گفت: در سالهای گذشته، بسیاری از نیروهای نخبه یا جذب دانشگاه نشدند و یا به خارج از کشور رفتند.
معاون حقوقی مرکز حقوقی، لوایح و امور مجلس وزارت علوم گفت: پیامکهایی که در خصوص اعطا و اخذ مدرک دانشگاهی در مقاطع مختلف تحصیلی برای شهروندان ارسال میشود، مطلقاً مورد تأیید وزارت علوم، نیست.
Δ