نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در سیصد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران و در جریان بررسی لایحه نرخ کرایه بلیت مترو شهر تهران و حومه در سال 1404گفت: نرخ بلیط مترو در سال 1404 نسبت به سال 1403 به میزان 25 درصد در تمام افزایش قیمت […]
جعفر تشکری هاشمی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در سیصد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران و در جریان بررسی لایحه نرخ کرایه بلیت مترو شهر تهران و حومه در سال 1404گفت: نرخ بلیط مترو در سال 1404 نسبت به سال 1403 به میزان 25 درصد در تمام افزایش قیمت و در خط پرند 11 درصد کاهش قیمت خواهد داشت.
وی ادامه داد: بهای بلیت درون شهری کارت مبلغ دار برای سال آینده مبلغ 4 هزار و 125 تومان، برای خط پنج مبلغ 5 هزار و 950 تومان، برای خط هشتگرد 13هزار و 325 تومان و برای پرند مبلغ 13 هزار و 325 تومان خواهد بود.
تشکری هاشمی درخصوص بهای بلیط تک سفرهای که بصورت الکترونیک خریداری شود گفت: در مصوبه امسال معین شده در صورت خرید بلیط با کارت بانکی تخفیف هایی اعمال شود و در همین راستا بهای بلیت درون شهری کارت مبلغ دار برای سال آینده مبلغ 6 هزار و 444 تومان، برای خط پنج مبلغ 7 هزار و 735 تومان، برای خط هشتگرد 17 هزار و 322 تومان و برای پرند مبلغ 17 هزار و 322 تومان خواهد بود.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: باید تاکید کرد که بلیط مترو که بصورت نقدی خریداری شود کمی گران تر خواهد بود بر این اساس بهای بلیت درون شهری کارت مبلغ دار برای سال آینده مبلغ 7 هزار تومان، برای خط پنج مبلغ 8 هزار تومان، برای خط هشتگرد 18هزار تومان و برای پرند مبلغ 18 هزار تومان خواهد بود.
تشکری هاشمی گفت: بهای کارت بلیت مبلغدار برای مسافران درون شهری ،مربوط به سفرهای تا 2 کیلومتر است و متناسب با افزایش طول سفر و به ازای هر کیلومتر (بعد از 2 کیلومتر)، 260 ریال به نرخ کرایه اضافه خواهد شد و نرخ کرایه سفرهای با مسافت بالاتر از 30 کیلومتر معادل نرخ کرایه سفر با مسافت 30 کیلومتر خواهد بود و افزایشی نخواهد داشت.
تشکری هاشمی درباره زمان اجرای این مصوبه و افزایش بهای بلیت اتوبوسها گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه سال 1404 این مصوبه ملاک عمل خواهد بود.
افزایش ۲۵ درصدی نرخ بلیت بی آر تی و ۳۶ درصدی اتوبوسهای عادی
در ادامه اعضای شورای شهر تهران د بررسی لایحه تعیین نرخ بلیت اتوبوس در سال ۱۴۰۴ را روی میز بررسی خود قرار دادند و جعفر تشکری هاشمی رییس کمیسیون حمل ونقل شورای شهر تهران گفت: نرخ بلیت اتوبوس در سال ۱۴۰۴ نسبت به سال ۱۴۰۳ به میزان ۲۵ درصد در اتوبوس BRT و در اتوبوس عادی ۳۶،۸ افزایش قیمت خواهد داشت.
وی با بیان اینکه بهای بلیت اتوبوسهای تندرو (BRT) در سال آینده به مبلغ ۲ هزار و ۷۵۰ تومان و بهای بلیت اتوبوسهای معمولی ۳ هزار تومان است. درباره زمان اجرای این مصوبه و افزایش بهای بلیت اتوبوسها گفت: از ابتدای اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۴ این مصوبه ملاک عمل خواهد بود و درصورت خرابی دستگاه بلیت خوان نیز شهروندان نباید پول نقد پرداخت کنند.
در این بررسیها پیشنهاد مهدی بابایی عضو شورای شهر تهران مبنی بر نصب کارتخوان وصل به زیرساختهای فاوا در اتوبوسهای عادی رأی آورد.
اعضای شورای شهر تهران در نهایت لایحه تعیین نرخ بلیت اتوبوس در سال ۱۴۰۴ را تصویب کردند.
به گزارش اکوایران، در آستانه فصل جابهجایی مستأجران، گزارشهای میدانی از دفاتر مشاوران املاک حاکی از آن است که بازار اجاره در سال ۱۴۰۴ همچنان در وضعیت رکود قرار دارد و میزان نقلوانتقال مستأجران نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. مشاوران املاک میگویند بسیاری از مستأجران، به دلیل کمبود گزینههای مناسب و فشارهای مالی، ناگزیر […]
به گزارش اکوایران، بانک مرکزی فهرست جدیدی از اموال غیرمنقول بانکها را تا پایان سال 1403 منتشر کرده است؛ بر اساس این گزارش، ارزش روز داراییهای غیرمنقول بانکها در مجموع حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. طبق دادههای منتشر شده، بیشترین املاک تجاری به بانک سپه، با 1719 واحد تعلق دارد و بانکهای […]
به گزارش اکوایران، در حالیکه به فصل جابهجایی مستأجران نزدیک میشویم، بررسیها از دفاتر مشاوران املاک نشان میدهد بازار اجاره در سال ۱۴۰۴ همچنان در رکود بهسر میبرد و میزان جابهجایی نسبت به سال گذشته نیز کاهش یافته است. واسطههای ملکی میگویند، مستأجران بهدلیل نبود گزینههای مناسب و فشارهای مالی، بیش از گذشته ناچار به تمدید […]
به گزارش اکوایران، در هفتههای اخیر، بحث سگگردانی در فضاهای عمومی دوباره به یکی از موضوعات مورد توجه مسئولان، رسانهها و شهروندان تبدیل شده است. همزمان با گسترش زندگی شهری و رشد نگهداری از حیوانات خانگی، تضادهایی در برداشتها، نیازها و حقوق عمومی شکل گرفته که نشان میدهد این پدیده نیازمند قانونگذاری دقیق و مبتنی […]
Δ