کل کارا : 51480 امروز با کارا : 252
  • تاریخ : یکشنبه, ۱۲ مرداد , ۱۴۰۴
  • برابر با : Sunday - 3 - August - 2025
  • ساعت :

    معابر مرگبار تهران/این تونل و بزرگراه رکوردار تصادفات خونین

    سرهنگ رابعه جوانبخت با اشاره به اینکه، موتورسیکلت سواران مهم ترین عامل تصادفات فوتی پایتخت هستند، گفت: بررسی های جدید پلیس راهور تهران بزرگ نشان می دهد که در بخش عمده ای از تصادفات منجربه فوت تهران، راکبان موتورسیکلت نقش اصلی را ایفا می کنند. وی ادامه داد: بر اساس آمارها ، ۷۴ درصد از […]

    سرهنگ رابعه جوانبخت با اشاره به اینکه، موتورسیکلت سواران مهم ترین عامل تصادفات فوتی پایتخت هستند، گفت: بررسی های جدید پلیس راهور تهران بزرگ نشان می دهد که در بخش عمده ای از تصادفات منجربه فوت تهران، راکبان موتورسیکلت نقش اصلی را ایفا می کنند.

    وی ادامه داد: بر اساس آمارها ، ۷۴ درصد از رانندگان موتورسیکلت در تصادفات فوتی  پایتخت مقصر بوده‌اند. درواقع راکبان موتورسیکلت مقصر اصلی در ایجاد تصادفات هستند. متاسفانه بخش قابل توجهی از تصادفات مرگبار در معابر شهری به دلیل بی احتیاطی و تخلفات موتورسیکلت سواران رخ می دهد. بسیاری از این افراد قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکرده و با انجام حرکات پرخطر، جان خود و دیگران را به خطر می اندازند.

    به گفته سرهنگ جوانبخت، موتورسیکلت سواران همچنان درصدر عوامل تصادفات فوتی تهران قرار دارند. از این رو به نظر می رسد که برای کاهش این حوادث تلخ ، علاوه بر اقدامات پلیس، باید بر افزایش آگاهی عمومی و رعایت اصول ایمنی توسط موتورسواران تاکید بیشتری شود.

    رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ، اعلام کرد: معابر اصلی پایتخت، کانون تصادفات مرگبار موتورسوارن هستند و جوانان ۱۸ تا ۳۰ سال، بیشترین قربانیان این حوادث محسوب می‌شوند. معابر پر ترددی مانند؛ بزرگراه بعثت، بزرگراه امام علی (ع) ، بزرگراه آیت ا…سعیدی، تونل توحید و خیابان قزوین از جمله نقاط بحرانی و رتبه اول در ایجاد تصادفات موتورسیکلت سواران هستند.

    وی با بیان اینکه سرعت غیرمجاز، عبور از بین خودروها، حرکت در خطوط اضطراری و تردد از بزرگراه ها،  بی توجهی به چراغ راهنمایی از جمله عوامل اصلی وقوع این تصادفات در معابر اصلی است، اظهار کرد: عدم استفاده ازکلاه ایمنی یقیناً علت اصلی تصادفات نیست اما عامل اصلی فوت رانندگان موتورسیکلت  نیز می باشد. متاسفانه بسیاری از جوانانی که در تصادفات موتوری دچار آسیب یا فوت می شوند، اغلب بین ۱۸ تا ۳۵ سال سن دارند .

    رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ بیان کرد: برخلاف تصور رایج که معمولا جوانان را مقصر اصلی تصادفات موتوری می دانند آمار ها حاکی از آن است که راکبان مسن تر نیز به دلایل مختلفی در معرض خطر تصادفات شدید قرار دارند. با توجه به افزایش تصادفات موتوری در معابر اصلی پایتخت و درگیری گسترده جوانان در این حوادث ، به نظر می رسد که علاوه بر نظارت های پلیسی، فرهنگ سازی و ارائه آموزش های هدفمند به این گروه سنی ، نقش مهمی در کاهش آمار تصادفات خواهد داشت.

    سرهنگ جوانبخت اعلام کرد: عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه، عدم توجه به جلو، تغییر مسیر ناگهانی مهمترین عوامل تصادفات موتورسیکلت در پایتخت هستند. اوج تصادفات در ساعات ۲۰ الی ۱۲ بامداد است. همچنین شتاب موتورسواران برای رسیدن به مقصد در ساعات پرترافیک، نقش مهمی در افزایش این حوادث دارد.

    وی در ادامه گفت: موتورسیکلت‌ها یکی از وسایل نقلیه پرکاربرد در تهران هستند که به دلیل چابک بودن و توانایی عبور از ترافیک، مورد استفاده بسیاری از شهروندان قرار می گیرند، اما همین ویژگی ها، در کنار رعایت نکردن قوانین راهنمایی و رانندگی، سبب شده است که موتورسیکلت سواران در صدر آمار تصادفات فوتی و جرحی قراربگیرند. موتورسیکلت سواران به دلایل مختلفی در معرض خطر جدی تصادف قرار دارند؛ پس از بررسی حوادث رخ داده در سطح شهر، چندین عامل کلیدی را به عنوان اصلی ترین دلالیل تصادافات موتورسیکلت‌ها شناسایی کرده ایم.

    به گفته سرهنگ جوانبخت،  ۴۲درصد از تصادفات فوتی موتورسیکلت سواران در ۱۰ ماهه سال جاری در علت تامه، عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه است. همچنین ۲۲ درصد از تصادفات فوتی موتورسیکلت سواران در ۱۰ ماهه سال جاری مربوط به عدم توجه به جلو و ۱۴ درصد آن تغییر مسیر ناگهانی است.

    وی افزود: ۲۸  درصد از آمار فوتی تصادفات موتورسیکلت سواران در ساعات اولیه شب اتفاق می افتد که بیشتر تصادفات هنگام شب از ساعت ۱۲ بامداد تا ساعت ۴ بامداد با فراوانی ۲۶ درصد است. در اکثر حوادث اتفاق افتاده موتورسیکلت سواران فاقد کلاه ایمنی می باشند. چرا که بیشتر جوانان در هنگام شب هوشیاری کافی در رانندگی را ندارد. آمار تصادفات فوتی موتورسواران پایتخت بر اساس زمان وقوع در ۱۰ ماهه سال جاری از  ساعت ۱۲ بامداد تا۴ صبح با ۲۶ درصد، از ساعت ۴ تا ۸ صبح ۶ درصد، از ساعات ۸ تا ۱۲ ظهر ۱۲ درصد، از ساعت ۱۲ تا ۴ بعدظهر ۱۳درصد، از ساعت  ۴ بعدازظهر تا ۸ شب ۱۵ درصد و از ساعت ۸ تا ۱۲ شب با فراوانی ۲۸ درصد است.

    وی در پایان با بیان این که با توجه به آمار بالای تصادفات موتورسیکلت در بازه زمانی ۸ تا ۱۲ شب ضروری است که موتورسواران با رعایت قوانین رانندگی و پرهیز از رفتارهای پرخطر، از وقوع حوادث مرگبار جلوگیری کنند، گفت: اجرای طرح‌های نظارتی و افزایش کنترل‌های پلیس در این ساعات حساس می‌تواند نقشی مؤثر در کاهش این آمار نگران‌کننده داشته باشد. بی‌توجهی به قوانین، تنها یک لحظه زمان می‌برد، اما پیامدهای آن می‌تواند جبران‌ناپذیر باشد.

     

    اخبار مشابه امروز:

    پرداخت ۴۴ درصد مطالبات گندم‌کاران؛ کشت برنج در ۳ استان
    12 - مرداد - 1404

    پرداخت ۴۴ درصد مطالبات گندم‌کاران؛ کشت برنج در ۳ استان

    به گزارش اکوایران، غلامرضا نوری، وزیر جهاد کشاورزی در برنامه گفتگوی ویژه خبری گفت: تا به امروز در فصل زراعی جاری، حدود ۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تن گندم خریداری شده که ارزش آن نزدیک به ۱۵۰ هزار میلیارد تومان است که از این مبلغ، تاکنون ۶۵ هزار میلیارد تومان (حدود ۴۴ درصد) پرداخت شده […]

    دمای هوا به ۵۰ درجه می‌رسد؛ افزایش ۲ درجه‌ای در اکثر نقاط کشور
    12 - مرداد - 1404

    دمای هوا به ۵۰ درجه می‌رسد؛ افزایش ۲ درجه‌ای در اکثر نقاط کشور

    به گزارش اکوایران، صادق ضیائیان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور مهر گفت: بر اساس پیش‌بینی وضعیت هوا، امروز (یکشنبه 12 مرداد) در ارتفاعات شمال‌غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و در طول پنج روز آینده در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان، جنوب کرمان و ارتفاعات استان […]

    غربالگری هپاتیت در معتادان تحت درمان از اواخر شهریور؛ درمان رایگان هپاتیت در کشور
    12 - مرداد - 1404

    غربالگری هپاتیت در معتادان تحت درمان از اواخر شهریور؛ درمان رایگان هپاتیت در کشور

    به گزارش اکوایران، دکتر هنگامه نامداری در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه بیماریابی فعال و غیرفعال دو روش اصلی بیماریابی بیماری هپاتیت است افزود هنگامی که سیستم بهداشتی و درمانی نسبت به غربالگری و شناسایی افراد مبتلا به هپاتیت اقدام می‌کند، منظور بیماریابی فعال است. همچنین این احتمال وجود دارد که برخی افراد به […]

    فرودگاه مهرآباد: هیچ پروازی در بازه زمانی ۱۲ شب تا ۴ صبح انجام نمی‌شود
    12 - مرداد - 1404

    فرودگاه مهرآباد: هیچ پروازی در بازه زمانی ۱۲ شب تا ۴ صبح انجام نمی‌شود

    به گزارش اکوایران، روابط عمومی فرودگاه بین‌المللی مهرآباد در پی انتشار خبری با موضوع «اخذ مجوز ۲۴ ساعته شدن فعالیت فرودگاه بین‌المللی مهرآباد»، به اطلاع عموم هم‌وطنان گرامی می‌رساند: فعالیت پروازی فرودگاه مهرآباد صرفاً به شرایط پیش از حمله رژیم کودک‌کش و منحوس صهیونیستی به ایران عزیزمان بازگشته و همه محدودیت‌های پروازی شبانه که پیش […]

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا