کل کارا : 50016 امروز با کارا : 176
  • تاریخ : چهارشنبه, ۸ مرداد , ۱۴۰۴
  • برابر با : Wednesday - 30 - July - 2025
  • ساعت :

    دست‌اندازهای قدیمی در صنعت خودروی ایران

    به گزارش اکوایران، چالش هایی مانند حضور تمام قد دولت در خودروسازی و قیمت گذاری دستوری که باعث شده تا خودروسازان محصولات خود را زیر قیمت تمام شده برای مشتریان فاکتور کنند و از طرفی کیفیت محصولات که داد خریداران خودرو را به آسمان برده، همگی به نوعی اجازه حرکت درست را از این صنعت […]

    به گزارش اکوایران، چالش هایی مانند حضور تمام قد دولت در خودروسازی و قیمت گذاری دستوری که باعث شده تا خودروسازان محصولات خود را زیر قیمت تمام شده برای مشتریان فاکتور کنند و از طرفی کیفیت محصولات که داد خریداران خودرو را به آسمان برده، همگی به نوعی اجازه حرکت درست را از این صنعت سلب کرده اند.

    در نشستی که به همت انجمن علمی سیاستگذاری دانشگاه شریف برگزار شد دلیل عقب ماندگی صنعت خودروی کشور بررسی شد. در ابتدای این نشست، مستندی با عنوان «اسب بی‌بخار» پخش شد.

    در این نشست رضا فاطمی امین، وزیر پیشین صمت، حسین عبده تبریزی، صاحبنظر اقتصادی، هاشم یکه زارع، مدیرعامل پیشین ایران خودرو و حسن قره ئی، قائم مقام مدیرعامل ایران خودرو در حوزه استراتژی و توسعه محصول حاضر بودند.

     

    اخبار مشابه امروز:

    چه بر سر واردات خودرو آمد؟
    7 - مرداد - 1404

    چه بر سر واردات خودرو آمد؟

    اوضاع به شکلی است که نه خبری از ثبت سفارش خودروهای صفر است و نه خودروهای کارکرده وارد می‌شوند. در برنامه این هفته ویراژ، آخرین وضع واردات خودرو و چالش‌های مربوطه را با حضور مهدی دادفر، فعال عرصه واردات و محمدعلی خادم، کارشناس خودرو بررسی کرده‌ایم. دادفر تاکید می‌کند که در سال جاری به جز […]

    خودرو چینی آشغال است؟
    6 - مرداد - 1404

    خودرو چینی آشغال است؟

    آرش محبی‌نژاد معتقد است ایرانی‌ها همواره به خودروی با کیفیت عادت داشته‌اند و به نوعی {خودروهای چینی وارداتی به نوعی در شان آنها نیست}. نظر شما چیست؟ نسخه کامل در سایت: خبر مرتبط اسبی که از نفس افتاد در برنامه این هفته ویراژ، ابتدا با صدرا علی‌بک، مستندساز و کارگردان “اسب بی بخار” گفت و […]

    صنعت 600 همتی لنگ 20 همت
    4 - مرداد - 1404

    صنعت 600 همتی لنگ 20 همت

    به گفته آنها، اگر ۲۰ همت به قطعه‌سازی تزریق نشود، این صنعت اواسط شهریور ماه امسال با تعدیل نیروی ۴۰۰ هزار نفری مواجه می‌شود و عملا تعطیل خواهد شد. این هشدار چقدر جدی است؟ محمدرضا نجفی منش، فعال قطعه‌سازی کشور در گفت و گو با اکوایران به این پرسش پاسخ داده است. خبر مرتبط اسبی […]

    چرا ایران‌خودرو هیوندایی نشد؟
    3 - مرداد - 1404

    چرا ایران‌خودرو هیوندایی نشد؟

    این صنعت از چالش‌های کمی و کیفی زیادی رنج می‌برد، چالش‌هایی که به گفته یک مستندساز جوان، بخشی از آنها در نتیجه سیاست‌گذاری‌های اشتباه و البته مسائلی مانند تحریم است. صدرا علی‌بک مهمان این هفته برنامه ویراژ و کارگردان مستند “اسب بی بخار” معتقد است اصلاح خودروسازی ایران وابسته به اصلاح سیاست‌های کلان اقتصادی کشور […]

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا