نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
سیاستهای کلان معاونت آموزشی وزارت بهداشت در قالب یک برنامه جامع تدوین و بهزودی عملیاتی می شود.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، نشست هماندیشی با حضور معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، معاونین آموزشی سابق و خبرگان حوزه آموزش علوم پزشکی بهمنظور بازنگری و بهروزرسانی برنامههای تحول در آموزش علوم پزشکی برگزار شد.
این نشست با هدف برنامهریزی و سیاستگذاری برای تداوم برنامههای تحول در آموزش علوم پزشکی، بر اساس تجربیات موفق گذشته و با توجه به نیازهای روز جامعه و پیشرفتهای علمی برگزار شد.
دکتر سیدجلیل حسینی، معاون آموزشی وزارت بهداشت، در این نشست بر سه اصل ارتقای کیفیت آموزش، عدالت محوری و تسهیلگری تأکید کرد و خواستار تقویت پویایی در دانشگاههای علوم پزشکی کشور شد.
وی همچنین بر تدوین سیاستهای شفاف برای دستیابی به دستاوردهای مهم و تحول در این حوزه تأکید کرد.
دکتر صبری، مشاور معاون آموزشی و دبیر شورای عالی برنامهریزی علوم پزشکی، گزارشی از روند اجرای برنامه جامع عدالت، تعالی و بهرهوری در آموزش علوم پزشکی ارائه داد و پیشنهاداتی برای تداوم این برنامهها مطرح کرد.
در ادامه، اعضای حاضر در جلسه نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص چگونگی تداوم این برنامهها ارائه دادند و با کلیات موضوع موافقت کردند.
از جمله مهمترین محورهای پیشنهادی مطرح شده در این نشست، سیاستگذاری مبتنی بر اسناد بالادستی، توجه به آمایش سرزمینی، و واگذاری اختیارات به دانشگاهها بود. در پایان، مقرر شد که سیاستهای کلان معاونت آموزشی وزارت بهداشت در قالب یک برنامه جامع تدوین و بهزودی عملیاتی شود.
جذاب بودن رشته پزشکی علیرغم ظرفیت محدود دانشگاههای کشور موجب شده است تا بسیاری از جوانان برای تحصیل در رشته پزشکی به خارج از کشور سفر کنند.
واحدهای مجری ترم تابستانی، طبق دستور معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد اسلامی ملزم به حفظ پیوستگی برنامه آموزشی هستند.
با تغییر سیاستهای خوابگاهی و پیگیری شورای صنفی ـ رفاهی از این پس دانشجویان دانشگاه علموصنعت میتوانند حتی بدون سکونت تابستانی بهعنوان مهمان در خوابگاههای این دانشگاه اقامت داشته باشند.
دبیر شورای عالی حوزههای علمیه به تبیین مصوبه مهم این شورا در مورد ارائه دروس فقه و اصول سطح یک به صورت آزاد و آزمایشی پرداخت.
Δ