نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
پوریا علیمردانی، رئیس سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، از ارائه طرح جدید ترافیک تهران خبر داد که در آن بهجای محاسبه عوارض بر اساس ورود و خروج به محدوده، هزینهها بر اساس مسافت طیشده و میزان آلودگی هوا محاسبه خواهد شد. این طرح جدید که در راستای بهبود مدیریت ترافیک و کاهش آلودگی […]
پوریا علیمردانی، رئیس سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری تهران، از ارائه طرح جدید ترافیک تهران خبر داد که در آن بهجای محاسبه عوارض بر اساس ورود و خروج به محدوده، هزینهها بر اساس مسافت طیشده و میزان آلودگی هوا محاسبه خواهد شد. این طرح جدید که در راستای بهبود مدیریت ترافیک و کاهش آلودگی شهری تدوین شده، امیدوار است با اصلاحات در نحوه اجرای طرح، شرایط حملونقل شهری تهران را بهبود بخشد.
علیمردانی در توضیح طرح جدید بیان کرد: «یکی از مهمترین تغییرات، حرکت به سمت مدل “پیمایشمحور” است. در اجرای زونهای ترافیکی، سه روش متداول وجود دارد: یکی مبتنی بر ورود و خروج به محدوده، دیگری بر اساس میزان ساعت حضور خودرو در طرح، و پیشرفتهترین روش که اکنون در این طرح اجرایی شده، محاسبه عوارض بر اساس پیمایش خودرو در محدوده مرکزی شهر است.» وی افزود که در طرح جدید، میزان عوارض و جرایم ترافیکی بر اساس مسافت طیشده در محدوده طرح ترافیک و میزان آلودگی هوا محاسبه خواهد شد. به این معنا که اگر فردی تنها یکبار صبح وارد محدوده شود و عصر از آن خارج شود، هزینه کمتری پرداخت خواهد کرد، اما اگر در طول روز مسیرهای متعددی را در داخل محدوده طی کند، عوارض بیشتری برای آن در نظر گرفته خواهد شد.
رئیس سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری تهران همچنین تأکید کرد که این تغییرات عمده، بهویژه در زمینه کاهش آلودگی هوا، برای ارتقای کیفیت زندگی شهری ضروری است. علیمردانی تصریح کرد که این طرح علاوه بر اینکه باعث کاهش آلودگی خواهد شد، امکان مدیریت بهتر ترافیک را نیز فراهم میکند.
وی با اشاره به هزینههای بالای زیرساختهای اجرایی مانند دوربینها و سامانههای هوشمند، اعلام کرد که این طرح تغییری در محدوده طرح ترافیک ایجاد نخواهد کرد و تنها اصلاحات جزئی در برخی معابر انجام میشود تا هزینههای اجرایی کاهش یابد. «محدوده طرح ثابت خواهد ماند و تغییرات اصلی در نحوه اجرای آن اعمال شده است.»
علیمردانی بیان کرد که با این تغییرات، امید دارند که شرایط حملونقل شهری تهران بهبود یابد و آلودگی هوای این کلانشهر کاهش یابد. طرح جدید ترافیک، بهویژه در زمینه کنترل ترافیک و کاهش آلودگی، میتواند قدمی مؤثر در مدیریت شهری و بهبود کیفیت زندگی برای شهروندان تهران باشد.
به گزارش اکوایران، مهدی بختیاریزاده مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار اعلام کرد: افزایش قیمت و رشد محسوس اقلام در میادین میوه و تره بار به جز برنج ایرانی نداشته و حتی کاهش قیمت هم کاهش داشتهایم. وی افزود: در سازمان میادین از هفته قبل قیمت برنج کاهش و ۲۰ هزار تومان کمتر شده و […]
به گزارش اکوایران، مجید پارسا با بیان اینکه در شهر تهران از مجموع ۲۶۸۰ مدرسه دولتی، ۸۰۴ مدرسه نیازمند بهسازی یا بازسازی است گفت: این آماری نگرانکننده است که ضرورت توجه ویژه به فضاهای آموزشی را نشان میدهد. او با بیان اینکه متأسفانه در حال حاضر ۱۷۶ مدرسه در تهران وجود دارد که قدمتی بالای ۶۰ […]
به گزارش اکوایران، بررسی فایلهای رهن و اجاره در محله زعفرانیه ـ واقع در منطقه یک شهرداری تهران ـ نشان میدهد که برای رهن کامل یک واحد آپارتمان در این محله، دستکم باید بودجهای حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در نظر گرفت. برای نمونه، آپارتمانی ۶۰ متری، نوساز و دارای آسانسور، پارکینگ و […]
به گزارش اکوایران، علاءالدین رفیعزاده در جلسه مشترک با عباس علی آبادی، وزیر نیرو و مدیران ارشد صنعت آب و برق کشور که در شرکت توانیر برگزار شد، افزود: تعطیلی دستگاههای دولتی هرگز گزینه نخست دولت نبوده و ما مخالف توقف فوری فعالیت کارمندان هستیم. اما در شرایط حاد و اضطراری، مانند مصرف بالای آب […]
Δ