کل کارا : 50927 امروز با کارا : 94
  • تاریخ : شنبه, ۱۱ مرداد , ۱۴۰۴
  • برابر با : Saturday - 2 - August - 2025
  • ساعت :

    علت گران بودن قیمت بلیت هواپیما؛ پروازها با نرخ 50 تا 150 میلیون تومان/ ایران چند هواپیما کم دارد؟

    به گزارش اکوایران، در سال های گذشته افزایش نرخ بلیت هواپیماها، در برخی مواقع با اعتراض مسافران و در بسیاری از موارد با تحت تاثیر قراردادن صنعت گردشگری ایران چالش‌های فراوانی را ایجاد کرده است، اما مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با ایلنا معتقد است سفر شرایط خاص خودش را دارد. خبر مرتبط […]

    به گزارش اکوایران، در سال های گذشته افزایش نرخ بلیت هواپیماها، در برخی مواقع با اعتراض مسافران و در بسیاری از موارد با تحت تاثیر قراردادن صنعت گردشگری ایران چالش‌های فراوانی را ایجاد کرده است، اما مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در گفتگو با ایلنا معتقد است سفر شرایط خاص خودش را دارد.

    خبر مرتبط

    بحران در ناوگان هوایی ایران؛ کمبود هواپیما و افزایش قیمت بلیت

    بحران در ناوگان هوایی ایران؛ کمبود هواپیما و افزایش قیمت بلیت

    عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از افزایش قیمت بلیت هواپیما بدون بهبود کیفیت خدمات به مسافران گفت: وزارت راه و شهرسازی باید نسبت به این امر پاسخگو باشد اما اقدام عملی از سوی مسئولین برای کنترل این مساله تاکنون صورت نگرفته است.

    علت افزایش نرخ بلیت هواپیما

    «کاپیتان حسین‌خانلری» مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) در رابطه با افزایش نرخ بلیت هواپیما اعلام کرد: مردم در بسیاری موارد استفاده از سیستم حمل و نقل کالا و همچنین سفرهای داخلی و خارجی خود را از طریق هواپیما انجام می‌دهند اما اینکه شرکت‌های هواپیمایی چگونه به ارائه سرویس و خدمات‌دهی می‌پردازند لازم است به این نکته تاکید کنم که این دو لازم و ملزوم یکدیگر هستند.

    او گفت: با توجه به تحریم‌های ظالمانه‌ای که علیه ایران وجود دارد، شرکت‌های هواپیمایی مجبور هستند قطعات، لوازم و تجهیزات جانبی هواپیماها را از طریق بازار آزاد و واسطه‌های متعدد تامین کنند که این به مفهوم قیمت و هزینه بیشتر برای پروازهای ایمن است.

    مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با تاکید بر اینکه اولویت اصلی شرکت‌های هواپیمایی در ایران ایمن‌سازی و ارائه خدمات بهتر به مسافران است، ادامه داد: عزم و اراده تمام شرکت‌های هواپیمایی در وهله نخست این است که مسافران در آرامش و با پروازهای ایمن سفر کنند و این ایمنی و آرامش و خدمات‌دهی مناسب به‌دست نخواهد آمد مگر آنکه هواپیما مطئمن باشد. بنابراین وقتی قطعه‌ها با واسطه تامین می‌شوند تا ایمنی هواپیما افزایش پیدا کند، طبیعی است که بلیت‌ها گرانتر می‌شود.

    او گفت: مسافران انتظار دارند که پروازها به موقع انجام شود و خدمات بهتری دریافت کنند و برای سفرهای بین‌المللی، مسیر کوتاه‌تر و مستقیمی داشته باشند و من معتقد هستم که خدمات بهتر موضوع نرخ بلیت را تعیین می‌کند.

    کاپیتان خانلری اعلام کرد: مسافری که وارد هواپیما می‌شود انتظار دارد هواپیما به موقع پرواز کند و خدمات بهتر ارائه دهد و در کوتاه‌ترین مسیر پروازی به مقصد برسد تا دسترسی او به مسیر بعدی یا مسیر بین المللی تسهیل شود. بنابراین معتقد هستم که ارایه خدمات بهتر پروازی در تعیین قیمت نرخ بلیت هم موثر است.

    در این شرایط مسافر حاضر است پول بیشتری بدهد

    مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) افزود: بنده معتقدم اگر مسافر بتواند هواپیمای خوب با خدمات بهتر انتخاب کند و مثلا مسیر تهران – فرانکفورت را مستقیم پرواز کند یا مجبور نباشد برای رفتن به کوالالامپور و نقاط دوردست آسیا ۸ ساعت در فرودگاه دبی معطل بماند، حاضر است پول بیشتری برای این پرواز پرداخت کند. یعنی اگر همزمان با افزایش تقاضا شاهد خدمات خوب باشد، خب مسافر پول بیشتری هم پرداخت می‌کند.

    علت نرخ پرواز تا 150 میلیون تومان

    حسین خانلری در پاسخ به این سوال که دلیل گران بودن نرخ پروازها بین ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان چیست؟ گفت: اگر نگاهی به عددی که می‌گویید و اسمش را گذاشتید گرانی که بنده اصلا قائل به آن نیستم، بکنید، متوجه خواهید شد که مسافر اصلا به این عدد نگاه نمی‌کند چون می‌گوید خدمات بهتری می‌گیرد و حاضر است برای آن مبلغ بیشتری هم بپردازد.

    مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به این سوال که معاون گردشگری کشور هفته گذشته اعلام کرد نیاز صنعت گردشگری ایران به ۱۵۰ هواپیمای جدید است اما ناوگان هوایی ایران چه تعداد هواپیما نیاز دارد؟ اعلام کرد: بنده اگر آمار بدهم و بگویم فلان تعداد هواپیما لازم داریم این آمار کاملا غیرحرفه‌ای است. چون بازار تعیین می‌کند چه تعداد هواپیما نیاز داریم. بنده می‌گویم هرچه تقاضا در بازار زیاد باشد به همان میزان هم باید عرضه وجود داشته باشد. در حوزه کسب و کار هم باید میزان تقاضا و عرضه با یکدیگر همخوانی داشته باشد. مثلا در ایام پیک سفر به مشهد تعداد پروازها باید افزایش پیدا کند و به همان میزان هم به هواپیمای بیشتر نیاز داریم. چون متقاضی بیشتری وجود دارد. بنابراین بازار است که تعیین می‌کند چه تعداد پرواز و چه تعداد هواپیما نیاز داریم.

    ایران 500 هواپیما کم دارد؟

    به گزارش اکوایران، روز گذشته علیرضا نوین عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی کمبود تعداد هواپیما را از دیگر مشکلات حوزه هواپیمایی دانست و گفت: طی چند ماه گذشته، بعضی از شرکت‌ها، تعدادی هواپیما خریداری و وارد کشور کرده‌اند اما در مجموع ۱۰۰ هواپیما در خطوط هوایی کشور داریم که فعال هستند در حالی که کشور به ۵۰۰ فروند هواپیما نیاز دارد. از همین ۱۰۰ فروند هواپیما حدود ۳۰ درصد همواره نیاز به بازسازی و تعمیر دارند.

    اخبار مشابه امروز:

    حداقل رهن آپارتمان در محله افسریه چقدر شد؟
    11 - مرداد - 1404

    حداقل رهن آپارتمان در محله افسریه چقدر شد؟

    به گزارش اکوایران، بررسی بازار رهن و اجاره مسکن در محله افسریه، واقع در منطقه ۱۵ تهران، نشان می‌دهد حداقل بودجه مورد نیاز برای رهن کامل یک واحد آپارتمان ۶۰ تا ۷۰ مترمربعی در این محله حدود ۷۰۰ میلیون تومان است. برای نمونه، یک واحد ۷۰ متری، ۹ سال ساخت، دارای آسانسور، پارکینگ و انباری، […]

    هوای امروز تهران قابل‌ قبول، اما ناپایدار
    10 - مرداد - 1404

    هوای امروز تهران قابل‌ قبول، اما ناپایدار

    به گزارش اکوایران،بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوا در 24 ساعت گذشته با ثبت شاخص 184 در وضعیت ناسالم برای تمام گروه‌ها قرار داشت. آلاینده اصلی در این بازه زمانی ازن (O₃) اعلام شده است. به گزارش تسنیم، با این حال، وضعیت فعلی هوا در روز جمعه 10 مرداد 1404 بهبود یافته […]

    دود سیاه آسمان جنوب‌غرب تهران از کجا می‌آید؟
    10 - مرداد - 1404

    دود سیاه آسمان جنوب‌غرب تهران از کجا می‌آید؟

    به گزارش اکوایران،جلال ملکی  سخنگوی آتش نشانی درخصوص مشاهده دود در آسمان تهران گفت:  دود در آسمان جنوب‌غرب تهران در احمدآباد مستوفی است و ناشی از آتش گرفتن لاستیک و ضایعات است. خبر مرتبط هوای امروز تهران قابل‌ قبول، اما ناپایدار بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با ثبت […]

    مرگ خاموش ۶۰۰۰ نفر به‌خاطر آلودگی در پایتخت/چه کسی پاسخگوست؟
    10 - مرداد - 1404

    مرگ خاموش ۶۰۰۰ نفر به‌خاطر آلودگی در پایتخت/چه کسی پاسخگوست؟

    به گزارش اکوایران،در حالی که ۲۳ دستگاه در زمینه آلودگی هوا وظیفه دارند اما از ابتدای سال جاری پایتخت‌نشینان تقریبا هر ۳ روز یک‌بار، یک روز هوای آلوده داشتند. به گزارش فارس،بر اساس آمار ارائه شده سال گذشته ۶۰۰۰ نفر در تهران بر اثر آلودگی هوا جان باختند. شرکت کنترل کیفیت هوا تهران صبح امروز […]

    ارسال دیدگاه

    مجموع دیدگاهها : 0
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

    برو بالا