نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
گوگل میگوید این مدل یادگیری ماشینی براساس دادههای موجود درباره کاربران سن آنها را تخمین میزند.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و براساس گزارش دیجیاتو، گوگل به زودی از مدلهای یادگیری ماشینی برای تخمین سن کاربران خود استفاده خواهد کرد. غول فناوری اعلام کرده که در حال آزمایش یک مدل یادگیری ماشینی در ایالات متحده است تا بتواند تشخیص دهد که آیا فردی زیر 18 سال است یا خیر و بدین ترتیب تجربههای مناسبتری را در پلتفرمهای خود ارائه دهد.
پست جدید وبلاگ گوگل با عنوان «حفاظت دیجیتال جدید برای کودکان، نوجوانان و والدین» توضیح میدهد که این مدل یادگیری ماشینی براساس دادههای موجود درباره کاربران، مانند سایتهایی که بازدید کردهاند، نوع ویدیوهایی که در یوتوب تماشا میکنند و مدت زمانی که حساب آنها ساخته شده است، میتواند سن کاربر را حدس بزند.
زمانی که مدل تشخیص دهد که کاربر احتمالا زیر 18 سال سن دارد، گوگل تغییر برخی تنظیمات را به آنها اطلاع خواهد داد و درباره نحوه تایید سن کاربران با سلفی، کارت اعتباری یا شناسه دولتی به آنها اطلاعاتی را ارائه میکند.
گوگل با کمک این ویژگی برای حساب افرادی که زیر سن قانونی هستند برخی ویژگیهای امنیتی را فعال میکند، مانند SafeSearch که محتوای نامناسب را از نتایج جستجو حذف میکند. همچنین محتوای موجود در یوتوب که ممکن است برای افراد زیر 18 سال مناسب نباشند نیز محدود خواهند شد. گوگل قصد دارد فناوری تخمین سن خود را به مرور زمان در کشورهای بیشتری راهاندازی کند.
گوگل احتمالاً در پاسخ به افزایش توجه نسبت به قانون ایمنی آنلاین کودکان این تغییر را اعلام شده است. علاوه بر قانون ایمنی آنلاین کودکان (KOSA) و COPPA 2.0، غولهای فناوری با قانون دیگری تحت عنوان Kids Off Social Media Act (KOSMA) روبرو هستند که هدف آن جلوگیری از دسترسی کودکان زیر 13 سال به شبکههای اجتماعی است.
متا نیز از جمله شرکتهایی است که برای تخمین سن دقیق کاربران خود شروع به استفاده از هوش مصنوعی کرده است.
۲۲۷۲۲۷
گزارش سالانه دیتاک ۱۴۰۳ تصویری جامع از وضعیت اینترنت، رفتار کاربران، و بازار اینفلوئنسر مارکتینگ در ایران ارائه میدهد و از اینترنت ارزان اما بیکیفیت، سهم بالای کاربران در تولید محتوا و سلطه اینستاگرام بر شبکههای اجتماعی میگوید. این گزارش همچنین بر لزوم تحلیل دادهمحور در تصمیمهای بازاریابی و محتوایی تأکید دارد.
اینستاگرام به طور رسمی تأیید کرده است که از این پس، کاربران برای پخش زنده (Live) در این پلتفرم باید دارای حساب کاربری عمومی با حداقل یکهزار دنبالکننده باشند.
شرکتها همیشه برای پیشرفت از روشهای سالمی استفاده نمیکنند و بعضاً به سراغ راههای نامتعارف میروند؛ رویکردی که فیسبوک یا متا کنونی در سال ۲۰۱۳ در پیش گرفت. فیسبوک در آن سال با مبلغ بیش از ۱۰۰ میلیون دلار یک سرویس VPN به نام Onavo را خرید؛ سرویسی که وعده حفظ حریم خصوصی کاربران را میداد، اما درحقیقت ابزار جاسوسی فیسبوک از بیش از ۳۳ میلیون کاربر بود.
ویژگی Find My اپل میتواند هنگام گمشدن محصولاتی مثل ایرپاد و گوشی آیفون بسیار مفید واقع شود؛ اما خودِ کوپرتینوییها توصیه میکنند که این قابلیت را قبل از فروش آیفون غیرفعال کنید.
Δ