نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
محمدجواد سجادی نمایش «روز صفر» را در فرانسه روی صحنه میبرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، محمدجواد سجادی کارگردان، نمایشنامهنویس و سرپرست گروه تئاتر «زاوش» و بنیانگذار آکادمی تخصصی تئاتر و هنرهای اجرائی «زاوش» به عنوان هنرمند برگزیده حوزه تئاتر و ادبیات نمایشی به رزیدنسی معتبر جهانی ادیسه با میزبانی موسسه ACCR فرانسه دعوت شده است.
این هنرمند تئاتر قصد دارد به نمایندگی از ایران نمایش «روز صفر» را در یکی از سالنهای معتبر فرانسه به صحنه ببرد.
رویداد اقامتی ادیسه (Odyssey) هر ساله به ابتکار مرکز ملاقاتهای فرهنگی (ACCR) و با حمایت وزارت فرهنگ فرانسه برگزار میشود.
هدف از برگزاری این رویداد معتبر بینالمللی، گرد هم آوردن و تعامل و گفتگو میان هنرمندان برگزیده، پژوهشگران و متخصصان فرهنگی است تا با بهرهگیری از امکاناتی که مرکز ملاقات و اجتماعات فرهنگی فرانسه در اختیار آن ها قرار میدهد بتوانند پروژههای فرهنگی و هنری خود را توسعه و گسترش دهند.
هیئت انتخاب و گزینش هنرمندان هر ساله از میان تعداد زیاد آثار رسیده از سراسر جهان، تعداد محدودی اثر و هنرمند را جهت شرکت در این رویداد بزرگ جهانی انتخاب و دعوت میکنند.
این رویداد که میزبان هنرمندان بزرگی مانند جوردی ساوال (Jordi Savall) برنده جایزه گرمی و هنرمندان بزرگ و صاحب سبک دیگر در حوزههای متفاوت هنری و فرهنگی بوده است اینبار میزبان این هنرمند ایرانی است.
نگارش و کارگردانی نمایشهایی چون «هفت خوان هملت»، «هیچ کس رو محکم بغل نکن»، «به روایت سگ زرد»، «روز صفر» و کارگردانی نمایشهایی چون «افسانه ببر،» و «زندگی من و موریس» بخشی از کارنامه آثار نمایشی محمدجواد سجادی است.
نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به توقیف سریال «سووشون» و مسدود شدن پلتفرم نماوا، بر لزوم نظارت جدی و همهجانبه بر محتوای شبکههای نمایش خانگی تأکید کرد.
آمار برنامه «زندگی پس از زندگی» در جلوگیری از خودکشی، اشتباه مترجم شبکه خبر برای به کاربردن واژه خلیج، اهمیت قانون گرایی و پیشنهاد یک مستند درباره همسر امام خمینی(ره) نکات مهم خبری هفته بود.
روزنامهنگاری که مصاحبه «جعلی» با کلینت ایستوود را نوشته بود، یکی از رأیدهندگان گلدن گلوب از آب درآمد.
یک استاد علوم ارتباطات با اشاره به چالش های پیش آمده در شبکه نمایش خانگی بیان کرد که ضوابط در این صنعت باید شفاف باشد تا فیلمساز در صورت لزوم به آن رجوع کند.
Δ