نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
وضعیت حملونقل عمومی تهران، بهویژه اتوبوسهای شهری، سالهاست که مورد انتقاد شهروندان قرار دارد. بسیاری از اتوبوسها فرسوده و مستهلک هستند و در برخی خطوط، مسافران مجبورند زمان زیادی را منتظر بمانند. حالا، با ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید، این سوال مطرح میشود که آیا این تعداد، دردی از سیستم حملونقل شهری دوا میکند؟ احمد […]
وضعیت حملونقل عمومی تهران، بهویژه اتوبوسهای شهری، سالهاست که مورد انتقاد شهروندان قرار دارد. بسیاری از اتوبوسها فرسوده و مستهلک هستند و در برخی خطوط، مسافران مجبورند زمان زیادی را منتظر بمانند. حالا، با ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید، این سوال مطرح میشود که آیا این تعداد، دردی از سیستم حملونقل شهری دوا میکند؟
احمد قیومی، مدیرعامل شرکت واحد، در اینباره گفته است که این اتوبوسها در مسیرهای پرتردد، بهویژه در جنوب تهران، مستقر خواهند شد.
احمد قیومی در تشریح روند نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران گفته است: بر اساس نیازسنجیهای انجامشده، از فردا ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید از برندهای اسکانیا و عقاب در ۴ خط پرتقاضای اتوبوسرانی تهران به کار گرفته میشود. در این راستا، ۱۰ دستگاه در خط ۳۳۰ (پارکینگ شهر ری – راهآهن)، ۱۳ دستگاه در خط ۳۳۲ (مفتح – جوانمرد)، ۱۵ دستگاه در خط ۳۶۵ (خانیآباد – پایانه کاوه میدان انقلاب اسلامی) و ۱۲ دستگاه در خط ۳۹۲ (نعمتآباد – بوتان) مستقر خواهند شد.
اودرباره معیارهای انتخاب این خطوط برای نوسازی گفت: تعیین اولویتهای نوسازی ناوگان بر اساس شاخصهایی همچون حجم ترافیک خطوط، تعداد مسافران و مسیر تردد با اولویت نوسازی در مسیرهای منتهی به جنوب شهر تهران انجام شده است. این اقدام در راستای بهبود کیفیت خدمات حملونقل عمومی، کاهش زمان انتظار مسافران و افزایش رفاه شهروندان انجام شده و در آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.
آمارها نشان میدهد که تهران به بیش از ۵ هزار دستگاه اتوبوس جدید نیاز دارد تا پاسخگوی تقاضای روزافزون باشد. این در حالی است که در سالهای اخیر، وعدههای زیادی درباره نوسازی ناوگان داده شده، اما کمتر عملی شده است. برای نمونه، در سال گذشته نیز صحبت از نوسازی گسترده ناوگان شد، اما در عمل، تنها تعداد محدودی اتوبوس جدید به شهر اضافه شد.
از سوی دیگر، بسیاری از اتوبوسهای فعلی عمر مفید خود را پشت سر گذاشتهاند و روزانه دچار خرابی و نقص فنی میشوند. این مسأله باعث افزایش زمان انتظار مسافران و کاهش کیفیت خدمات شده است. در چنین شرایطی، ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس نمیتواند تحولی بنیادین ایجاد کند و تنها یک مُسکن موقتی به حساب میآید.
به گزارش اکوایران، در آستانه فصل جابهجایی مستأجران، گزارشهای میدانی از دفاتر مشاوران املاک حاکی از آن است که بازار اجاره در سال ۱۴۰۴ همچنان در وضعیت رکود قرار دارد و میزان نقلوانتقال مستأجران نسبت به سال گذشته کاهش یافته است. مشاوران املاک میگویند بسیاری از مستأجران، به دلیل کمبود گزینههای مناسب و فشارهای مالی، ناگزیر […]
به گزارش اکوایران، بانک مرکزی فهرست جدیدی از اموال غیرمنقول بانکها را تا پایان سال 1403 منتشر کرده است؛ بر اساس این گزارش، ارزش روز داراییهای غیرمنقول بانکها در مجموع حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان برآورد شده است. طبق دادههای منتشر شده، بیشترین املاک تجاری به بانک سپه، با 1719 واحد تعلق دارد و بانکهای […]
به گزارش اکوایران، در حالیکه به فصل جابهجایی مستأجران نزدیک میشویم، بررسیها از دفاتر مشاوران املاک نشان میدهد بازار اجاره در سال ۱۴۰۴ همچنان در رکود بهسر میبرد و میزان جابهجایی نسبت به سال گذشته نیز کاهش یافته است. واسطههای ملکی میگویند، مستأجران بهدلیل نبود گزینههای مناسب و فشارهای مالی، بیش از گذشته ناچار به تمدید […]
به گزارش اکوایران، در هفتههای اخیر، بحث سگگردانی در فضاهای عمومی دوباره به یکی از موضوعات مورد توجه مسئولان، رسانهها و شهروندان تبدیل شده است. همزمان با گسترش زندگی شهری و رشد نگهداری از حیوانات خانگی، تضادهایی در برداشتها، نیازها و حقوق عمومی شکل گرفته که نشان میدهد این پدیده نیازمند قانونگذاری دقیق و مبتنی […]
Δ