نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
وضعیت حملونقل عمومی تهران، بهویژه اتوبوسهای شهری، سالهاست که مورد انتقاد شهروندان قرار دارد. بسیاری از اتوبوسها فرسوده و مستهلک هستند و در برخی خطوط، مسافران مجبورند زمان زیادی را منتظر بمانند. حالا، با ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید، این سوال مطرح میشود که آیا این تعداد، دردی از سیستم حملونقل شهری دوا میکند؟ احمد […]
وضعیت حملونقل عمومی تهران، بهویژه اتوبوسهای شهری، سالهاست که مورد انتقاد شهروندان قرار دارد. بسیاری از اتوبوسها فرسوده و مستهلک هستند و در برخی خطوط، مسافران مجبورند زمان زیادی را منتظر بمانند. حالا، با ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید، این سوال مطرح میشود که آیا این تعداد، دردی از سیستم حملونقل شهری دوا میکند؟
احمد قیومی، مدیرعامل شرکت واحد، در اینباره گفته است که این اتوبوسها در مسیرهای پرتردد، بهویژه در جنوب تهران، مستقر خواهند شد.
احمد قیومی در تشریح روند نوسازی ناوگان اتوبوسرانی تهران گفته است: بر اساس نیازسنجیهای انجامشده، از فردا ۵۰ دستگاه اتوبوس جدید از برندهای اسکانیا و عقاب در ۴ خط پرتقاضای اتوبوسرانی تهران به کار گرفته میشود. در این راستا، ۱۰ دستگاه در خط ۳۳۰ (پارکینگ شهر ری – راهآهن)، ۱۳ دستگاه در خط ۳۳۲ (مفتح – جوانمرد)، ۱۵ دستگاه در خط ۳۶۵ (خانیآباد – پایانه کاوه میدان انقلاب اسلامی) و ۱۲ دستگاه در خط ۳۹۲ (نعمتآباد – بوتان) مستقر خواهند شد.
اودرباره معیارهای انتخاب این خطوط برای نوسازی گفت: تعیین اولویتهای نوسازی ناوگان بر اساس شاخصهایی همچون حجم ترافیک خطوط، تعداد مسافران و مسیر تردد با اولویت نوسازی در مسیرهای منتهی به جنوب شهر تهران انجام شده است. این اقدام در راستای بهبود کیفیت خدمات حملونقل عمومی، کاهش زمان انتظار مسافران و افزایش رفاه شهروندان انجام شده و در آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.
آمارها نشان میدهد که تهران به بیش از ۵ هزار دستگاه اتوبوس جدید نیاز دارد تا پاسخگوی تقاضای روزافزون باشد. این در حالی است که در سالهای اخیر، وعدههای زیادی درباره نوسازی ناوگان داده شده، اما کمتر عملی شده است. برای نمونه، در سال گذشته نیز صحبت از نوسازی گسترده ناوگان شد، اما در عمل، تنها تعداد محدودی اتوبوس جدید به شهر اضافه شد.
از سوی دیگر، بسیاری از اتوبوسهای فعلی عمر مفید خود را پشت سر گذاشتهاند و روزانه دچار خرابی و نقص فنی میشوند. این مسأله باعث افزایش زمان انتظار مسافران و کاهش کیفیت خدمات شده است. در چنین شرایطی، ورود ۵۰ دستگاه اتوبوس نمیتواند تحولی بنیادین ایجاد کند و تنها یک مُسکن موقتی به حساب میآید.
به گزارش اکوایران، علی محمدی از غرق شدن سه نفر از اعضای یک خانواده در رودخانه خرسان خبر داد و با تشریح جزئیات حادثه اظهار داشت: عصر روز جمعه اعضای یک خانواده چهار نفره برای تفریح به حاشیه رودخانه خرسان رفته بودند که در جریان این تفریح، فرزند خانواده بر اثر لیز خوردن به داخل […]
به گزارش اکوایران، مرز خسروی از امروز یکشنبه ۱۲ مرداد لغایت شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۴ تعطیل خواهد بود و در این مدت هیچگونه فعالیت تجاری و ترانزیتی از طریق این مرز صورت نخواهد گرفت. در این اطلاعیه از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان خواسته شده است، با در نظر گرفتن این تعطیلی در برنامهریزیهای کاری و […]
به گزارش اکوایران، سید محمد آقامیری در سیصد و چهل و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید خود از خانههای آسیبدیده در منطقه ۴، اظهار کرد: ۴۰ درصد از آسیبها متعلق به این منطقه است و به دلیل گستردگی و حساسیت آن، هم مناطق مسکونی و هم مراکز امنیتی خسارت دیده […]
به گزارش اکوایران، با توجه به انجام عملیات تعمیر، نگهداری و کالیبراسیون تجهیزات تونل نیایش، هر دو باند این تونل در تاریخ 1404/05/12 از ساعت ۲۴ تا ۵ صبح روز بعد، مسدود میشود. این تونل با 2 تونل رفت و برگشت با طول تقریبی 6/7 کیلومتر در بزرگراه نیایش، در شمال تهران و در محدوده […]
Δ