نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
پروژه تأمین واگنهای مترو برای تهران که که از سال گذشته با سفر زاکانی شهردار تهران به چین اعلام شد وارد فاز اجرایی شده ، این روزها با اظهارات متناقض مسؤولان شهرداری و وزارت کشور در کانون توجه قرار گرفته است. در حالی که مدیران شهری تهران به تأخیرات در تحویل واگنها و مشکلات مالی […]
پروژه تأمین واگنهای مترو برای تهران که که از سال گذشته با سفر زاکانی شهردار تهران به چین اعلام شد وارد فاز اجرایی شده ، این روزها با اظهارات متناقض مسؤولان شهرداری و وزارت کشور در کانون توجه قرار گرفته است. در حالی که مدیران شهری تهران به تأخیرات در تحویل واگنها و مشکلات مالی پروژه اشاره میکنند، وزارت کشور ضمن رد این انتقادات، تأکید دارد که تمامی مراحل پروژه مطابق برنامه پیش رفته است. این تناقضها بهویژه در حوزه مالی و زمانبندی تحویل واگنها، سؤالاتی را پیرامون هماهنگی و شفافیت در اجرای این پروژه بهوجود آورده است.
در روزهای اخیر، بحثهای مختلفی در خصوص پروژه تأمین ۲۰۰۰ واگن مترو برای تهران مطرح شده است. مدیرکل حملونقل عمومی وزارت کشور، محمد باباییزاده، در گفتوگوی با خبرگزاری ایسنا، ضمن رد برخی اظهارات منتسب به مسؤولان شهرداری تهران، تأکید کرد که تمامی مراحل قرارداد تأمین واگنهای مترو مطابق برنامه زمانبندی پیش میرود. وی اظهار داشت که هیچگونه تأخیری در تحویل واگنها از سوی پیمانکار وجود نداشته و تمامی اقدامات مالی و ارزی از سوی وزارت کشور به موقع انجام شده است.
با این حال، این اظهارات با انتقادات مسؤولان شهری تهران مغایرت دارد. برخی از مدیران شهری از جمله اعضای شورای شهر تهران، پیشتر در مصاحبههای خود، تأخیرات در تحویل واگنها و مشکلات پیش آمده در فرآیند تأمین منابع مالی را مورد اشاره قرار دادهاند. آنان همچنین به بدقولی پیمانکاران و تأثیرات منفی آن بر روند پروژه اشاره کردهاند.
یکی از مهمترین تناقضها در اظهارات دو طرف مربوط به مسئله زمانبندی تحویل واگنهاست. در حالی که وزارت کشور تأکید دارد که هیچگونه تأخیری در تحویل واگنها وجود ندارد و بر اساس قرارداد، اولین واگنها در نیمه اول سال ۱۴۰۴ به کشور وارد خواهد شد، شهرداری تهران از عدم شفافیت در این زمینه و اعلام زمانهای غیررسمی در رسانهها گلایه کرده است.
در این میان، مسئله مالی نیز دچار ابهاماتی است. وزارت کشور اعلام کرده که تمامی هزینههای جانبی پروژه و حتی هزینههای ارزی را پرداخت کرده است، در حالی که برخی از مسؤولان شهری تهران معتقدند که تأمین منابع مالی و پیشپرداختها به درستی انجام نشده است.
مسئولان حوزه حمل و نقل وزارت کشور تأکید دارند : شهرداری تهران پروژه واگنهای چینی را پیش از نهایی شدن به رسانهها کشانده و اظهارات غیرواقعی مطرح کرده است که منجر به ایجاد حاشیه شده است. در حالی که وزارت کشور به سکوت رسانهای و محرمانگی پروژهها پایبند بوده، شهرداری تهران با طرح عمومی موضوعات، حاشیهسازی کرده است.
مترو برای کاهش بار ترافیکی و بهبود حملونقل عمومی، نیاز است که تمامی طرفها به شفافیت بیشتری در خصوص زمانبندیها و هزینهها دست یابند تا بتوانند به دور از حواشی، این پروژه ملی را با موفقیت به پایان برسانند.
به گزارش اکوایران، علی محمدی از غرق شدن سه نفر از اعضای یک خانواده در رودخانه خرسان خبر داد و با تشریح جزئیات حادثه اظهار داشت: عصر روز جمعه اعضای یک خانواده چهار نفره برای تفریح به حاشیه رودخانه خرسان رفته بودند که در جریان این تفریح، فرزند خانواده بر اثر لیز خوردن به داخل […]
به گزارش اکوایران، مرز خسروی از امروز یکشنبه ۱۲ مرداد لغایت شنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۴ تعطیل خواهد بود و در این مدت هیچگونه فعالیت تجاری و ترانزیتی از طریق این مرز صورت نخواهد گرفت. در این اطلاعیه از فعالان اقتصادی و صادرکنندگان خواسته شده است، با در نظر گرفتن این تعطیلی در برنامهریزیهای کاری و […]
به گزارش اکوایران، سید محمد آقامیری در سیصد و چهل و ششمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بازدید خود از خانههای آسیبدیده در منطقه ۴، اظهار کرد: ۴۰ درصد از آسیبها متعلق به این منطقه است و به دلیل گستردگی و حساسیت آن، هم مناطق مسکونی و هم مراکز امنیتی خسارت دیده […]
به گزارش اکوایران، با توجه به انجام عملیات تعمیر، نگهداری و کالیبراسیون تجهیزات تونل نیایش، هر دو باند این تونل در تاریخ 1404/05/12 از ساعت ۲۴ تا ۵ صبح روز بعد، مسدود میشود. این تونل با 2 تونل رفت و برگشت با طول تقریبی 6/7 کیلومتر در بزرگراه نیایش، در شمال تهران و در محدوده […]
Δ