نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
به گزارش اکوایران، خرابی پلهبرقیها در نقاط پرتردد شهر، بهویژه در ایستگاههای مترو و پلهای عابر پیاده، به معضلی اساسی تبدیل شده است. بسیاری از این تجهیزات برای مدت طولانی بدون تعمیر باقی میمانند. یک شهروند تهرانی در این باره میگوید:«بارها پیش آمده که پلهبرقی پل عابر پیاده نزدیک منزلمان برای چند هفته خراب بوده است. […]
به گزارش اکوایران، خرابی پلهبرقیها در نقاط پرتردد شهر، بهویژه در ایستگاههای مترو و پلهای عابر پیاده، به معضلی اساسی تبدیل شده است. بسیاری از این تجهیزات برای مدت طولانی بدون تعمیر باقی میمانند. یک شهروند تهرانی در این باره میگوید:«بارها پیش آمده که پلهبرقی پل عابر پیاده نزدیک منزلمان برای چند هفته خراب بوده است. این مسئله برای سالمندان و افرادی که مشکل حرکتی دارند، واقعا دشوار است.»
کارشناسان بر این باورند که بسیاری از پلهبرقیها به دلیل استفاده طولانیمدت و نبود نگهداری مناسب، دچار فرسودگی شدهاند.اما پس از چند بار تغییر مسئول نگهداشت پله های برقی وضعیت این پله های برقی بهبود یافت . رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از اقدامات مدیریت شهری برای رفع مشکلات پلهبرقیهای پایتخت خبر داد. سیدمحمد آقامیری به سایت روابط عمومی شهرداری تهران گفته است: تاکنون 55 پلهبرقی در پلهای عابر پیاده پایتخت نصب شده و 14 پله دیگر نیز در حال نصب است که بهزودی وارد مدار بهرهبرداری خواهند شد. وی همچنین از نصب هفت رمپ با شیب 8 درصد خبر داد و افزود: «10 رمپ دیگر نیز به زودی تکمیل و اضافه میشود.»
به گفته وی، 25 آسانسور برای پلهای عابر پیاده در دستور کار قرار داشته که بخشی از آنها به بهرهبرداری رسیده و سایر موارد در حال نصب است. علاوه بر این، قرارداد اجرای 60 پلهبرقی دیگر برای سال آینده منعقد شده و زیرساختهای نصب آنها از اواخر امسال فراهم خواهد شد.
رئیس کمیته عمران شورای شهر درباره وضعیت نصب پلههای برقی در ایستگاههای مترو توضیح داد که در ایستگاههایی مانند نواب صفوی که امکان نصب پلهبرقی وجود ندارد، از آسانسورهای با ظرفیت بالا استفاده خواهد شد. وی گفت: «در برخی ایستگاهها به دلیل محدودیت فضای موجود، نصب پلهبرقی دشوار است و باید به آسانسورها تکیه کنیم.»
آقامیری خاطرنشان کرد که نصب پلههای برقی در ایستگاههایی که از قبل فضای لازم را دارند، در اولویت قرار گرفته و تا پایان دوره ششم مدیریت شهری تکمیل خواهد شد. وی تأکید کرد که بهرهبرداری از ایستگاههای جدید مترو بدون نصب پلهبرقی یا آسانسور انجام نخواهد شد.
وی همچنین از ارائه طرحی برای نصب پلههایی با ارتفاع 10 سانتیمتر در برخی پلهای عابر پیاده خبر داد و افزود: «این طرح در حال بررسی است و یک نمونه از آن اجرا خواهد شد. در صورت استقبال، نمونههای بیشتری ساخته و نصب میشود.»
به گفته آقامیری، نصب پلهبرقی در ایستگاههای مترو بر عهده معاونت حملونقل و ترافیک، و در پلهای عابر پیاده بر عهده معاونت فنی و عمرانی است. وی با اشاره به محدودیتهای موجود اظهار امیدواری کرد که با اقدامات صورت گرفته، مشکلات موجود کاهش یابد و شهروندان شاهد بهبود تسهیلات باشند.
با توجه به اظهارات مسئولان، تلاشهای متعددی برای رفع مشکلات پلهبرقیهای تهران در جریان است. اگرچه چالشهای اجرایی و بودجهای همچنان وجود دارد، برنامهریزیهای کنونی امید به بهبود شرایط را افزایش میدهد.
به گزارش اکوایران، براساس جدیدترین پیشبینی سه روزه شاخص پرتو فرابنفش امروز دوشنبه -۱۳ مرداد- بر اساس خروجی مدل TUV، از ۱۳ تا ۱۵ مرداد سال ۱۴۰۴ تولید و ارائه شد. بر اساس خروجی مدل، در ساعت ۶ و ۳۰ دقیقه روز دوشنبه ۱۳ مرداد مقدار شاخص پرتو فرابنفش در تمام مناطق کشور کوچک تر […]
به گزارش اکوایران، یک فقره آتش سوزی در خیابان دریاباری در منطقه پیروزی تهران گزارش شد. بنابر گزارش کانال تلگرامی جماران، آتش سوزی خیابان پیروزی تهران نزدیک ساعت ده صبح به دلیل ترکیدن لوله گاز در حین انجام برخی تعمیرات رخ داد. در پی آن یک خودروی پژو ۲۰۶ نیز در آتش سوخت و به شدت […]
به گزارش اکوایران، مدیر عامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد که طرح ترافیک جدید پایتخت بر اساس پیمایش از سال آینده در تهران اجرایی میشود. وی گفت: این طرح پیشتر به تصویب شورای ترافیک تهران رسیده است و هم اکنون در مرحله آمادهسازی دوربینهای متعدد برای ثبت دقیق دادهها در […]
به گزارش اکوایران، محسن طباطبایی در گفتوگو با ایسنا، گفت: قطار تهران – آنکارا مردادماه سال ۱۳۹۸ راهاندازی شد اما این خدمات چندی بعد به دلیل کرونا متوقف شد و تا کنون نیز راهاندازی نشده است. وی افزود: این قطار هر هفته چهارشنبهها از ایستگاه راهآهن تهران حرکت میکرد و به وان می رسید و […]
Δ