نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
به گزارش اکو ایران ،محمود ملازینل، معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، در گفتوگو با ایلنا از امکان تصویب برداشت هزینه عوارض آزادراهها از حساب بانکی مسافران در جریان بررسی لایحه بودجه 1404 خبر داد. به گفته او، این موضوع در لایحه بودجه پیشبینی شده و نمایندگان مجلس با کلیات آن موافقت کردند. با این حال، […]
به گزارش اکو ایران ،محمود ملازینل، معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل، در گفتوگو با ایلنا از امکان تصویب برداشت هزینه عوارض آزادراهها از حساب بانکی مسافران در جریان بررسی لایحه بودجه 1404 خبر داد.
به گفته او، این موضوع در لایحه بودجه پیشبینی شده و نمایندگان مجلس با کلیات آن موافقت کردند. با این حال، اجرای این طرح نیاز به آییننامه اجرایی از سوی بانک مرکزی، وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه دارد. مهمترین نکته این است که برداشت خودکار عوارض از حساب مسافران تنها با اجازه آنان انجام میشود و بدون این اجازه، هیچ مبلغی از حساب افراد برداشت نخواهد شد و مسافران با ارائه شماره حساب بانکی خود، اجازه برداشت مبلغ عوارضی از حسابشان را میدهند.
ملازینل درباره پرداخت عوارضی در آزادراههایی که گیت الکترونیکی دارند، گفت: طبق آخرین آمار، 84 درصد مسافران عوارض آزادراهها را پرداخت کردهاند و تنها 15 تا 20 درصد مسافران از پرداخت عوارضی خودداری کردهاند. همچنین، مسافران میتوانند در همان لحظه عبور از گیتها، عوارض را به صورت آنلاین پرداخت کنند.
معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل همچنین اعلام کرد: تمامی آزادراههای کشور به جز چهار آزادراه غدیر، قم-گرمسار، قطعه اول و چهارم تهران-شمال و آزادراه ملک-خرمآباد به گیت الکترونیکی پرداخت عوارض مجهز شدهاند.
او درباره علت عدم اجرای افزایش نرخ عوارض در پنج آزادراه دولتی که اخیراً مشمول افزایش نرخ عوارض شدند، توضیح داد: افزایش نرخ عوارض در پنج آزادراه تهران-قم، تهران-ساوه، کرج-قزوین، بندرعباس-بندر شهید رجایی و قزوین-زنجان به تصویب رسیده است، اما برای رعایت عدالت، قرار است پرداخت عوارض بهطور دقیق مطابق با مسافتی که هر خودرو طی کرده است، محاسبه شود. برخی خودروها تنها بخشی از مسیر این آزادراهها را طی میکنند و نیازی به پرداخت کامل عوارض ندارند.
برای اجرای سیستم پرداخت عوارض براساس پیمایش، نیاز به فراهم کردن زیرساختهای سختافزاری و نرمافزاری داریم. بنابراین، این تغییرات احتمالا پس از 20 روز و با آماده شدن مقدمات لازم اعمال خواهند شد.
برای محاسبه پیمایش، دوربینهایی در طول مسیر نصب شدهاند که بر اساس دادههای این دوربینها، مشخص میشود هر خودرو چه مسافتی را طی کرده و بر همین اساس مبلغ عوارض محاسبه میشود. اگر تمام دوربینها پلاک خودرو را ثبت کرده باشند، آن خودرو باید هزینه عوارض را به طور کامل پرداخت کند.
زن روی زمین افتاده. پاهایش کشیده میشود، کف خیابان، روی آسفالت داغ پیروزی و پرتاب می شود داخل ون. این ویدئو حالا چند روز است در شبکههای اجتماعی میچرخد. ویدئویی کوتاه، تلخ، و آشنا. روایت رسمی، روایت خیابان ماجرا طبق گزارش رسمی سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران، از تماس شهروندان با سامانه ۱۳۷ آغاز میشود. […]
مهدی اقراریان، رئیس کمیته نظارت شورای شهر تهران، در گفتوگو با اکوایران، از تداوم اقدامات غیرشفاف در بوستان ولایت و نبود پاسخگویی مشخص از سوی شهرداری تهران انتقاد کرد و گفت:چندین مرتبه در موضوع بوستان ولایت از شهرداری پیگیری کردهایم. برخی از تذکرهای من در جلساتی با آقای چمران و برخی از مسئولان شهرداری […]
در حالی که تهران، یکی از پرجمعیتترین و لرزهخیزترین کلانشهرهای جهان، با تهدید همیشگی زلزله روبهروست، مقامهای شهری میگویند با بهرهبرداری از یک سامانه هشدار سریع، میتوان تا ۶۰ درصد از تلفات انسانی در زلزلههای آینده جلوگیری کرد. علی نصیری، رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، از امضای تفاهمنامهای با پژوهشگاه بینالمللی زلزلهشناسی […]
در جلسه امروز شورای شهر تهران، مهدی چمران، رئیس شورا، با اشاره به ناکامی در مدیریت ساختوساز غیرمجاز در حریم تهران گفت: «برای مشکلات حریم هنوز اتفاق مثبتی نیفتاده و زور کسانی که برخلاف قانون ساختوساز میکنند بیشتر است.» وی همچنین نسبت به کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی به هفت روز ابراز تردید کرد و […]
Δ