نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
لطفا پاسخ را به عدد انگلیسی وارد کنید:
مرا به خاطر بسپار
سیداحمد حسینی در جریان برگزاری هفتمین نمایشگاه تخصصی اتومکانیک گفت: عدم هماهنگی میان دو وزارتخانه صمت و اقتصاد چالشهای عدیدهای را در تامین و واردات قطعات موردنیاز ایجاد کرده است.
به گزارش بازار، سیداحمد حسینی، رئیس کمیسیون لوازم یدکی اتاق اصناف ایران اظهار کرد: اگر بخواهیم به بحث تقلب درباره قطعات یدکی بپردازیم این یک فضای گسترده است که عوامل مختلفی در حوزه تولید، توزیع کالاها و قطعات بیکیفیت موثرند.
وی تصریح کرد: بزرگترین مانعی که در حوزه قطعات واردات خودرو وجود دارد، عدم هماهنگی بین دو وزارتخانه اقتصاد و صمت است که در مبادی ورودی کشور و گمرکات متولی امر وزارت اقصاد است و در داخل کشور و رصد کالاها بر عهده وزارت صمت است، عدم هماهنگی میان این دو وزارتخانه چالشهای عدیده ای را در این زمینه ایجاد کرده است.
حسینی تاکید کرد: در حدود دو الی سه سال است که بحث ماده ۱۳ مبارزه با قاچاق کالا و ارز داغ شده است و شاید عنوان شناسه کالا و کد رهگیری به گوش عموم دوستان رسیده باشد. اما عدم هماهنگی نتوانسته است اهداف قانونگذار را از تصویب این قانون به اجرا درآورد. بلکه این موضوع بستری برای فساد و جولان کالای تقلبی شده است به طور مثال شمع موتور خودرو با یک برند اروپایی که دههها است که توسط آن شرکت تولید نمیشود، امروزه در ایران به علت عدم هماهنگی این دو وزارتخانه با برند همان کشور و با کد رهگیری و شناسه آن کالا وارد کشور میشود.
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات تهران ادامه داد: در حوزه تولیدات داخلی قطعا از یک منظر تولیدکنندگان به دو دسته تقسیم میشوند؛ تولیدکنندگان صنعتی و صنفی. تولیدکنندکان صنفی ما شناسنامهدار نبوده و با نام بازرگانیهای مختلف آغاز به کار میکنند یا اینکه ناچارند برندهای خارجی که امروزه نمایندگی در داخل کشور ندارند را به همت اتحادیه و اتاق اصناف ایران شناسنامهدار کرده و از سوبسید و مزایای دولتی استفاده کنند و حوزه فعالیتشان را گسترش و کارگاههای خود را وارد عرصه ظهور کنند که این موضوع قطعا کمک شایانی به تولیدکنندگان خواهد کرد.
رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازان کشور به بازار می گوید سیاستگذاران آشکارا به جای حمایت از تولید در تیم واردات هستند و تصمیمات آنان هیچ تناسبی با شعارهای حمایت از تولید ملی ندارد.
به گزارش بلومبرگ صندوق های پوشش ریسک همواره در حال انباشت طلا هستند و بسیاری از آنها با حجم های بسیار بالا بر روی طلای ۳۵۰۰ هزار دلاری در بازار آتی و آپشن شرط بندی کرده اند.
کدخدازاده عضو هیات مدیره انجمن سازه های فولادی با بیان اینکه بحران آب با سازه های بتنی به اوج خود رسید گفت: آپارتمان های میلیاردی در تهران باید در بازیافت آب سرمایه گذاری کنند.
اقتصاد ایران طی سالهای اخیر با چالشهای مزمن ساختاری مواجه بوده است و اکنون نیز به دلیل انجماد سیاستهای کلان و غفلت از فرصتهای دیپلماتیک و اقتصادی در وضعیتی شکننده قرار دارد.
Δ